اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وزیر راه پروژه تکمیل نشده را افتتاح کرد!/ تصادف در آزادراه فصلی تبریز-سهند

آزادراه تبریز-سهند روز سه شنبه(۲ دی‌ماه) در حالی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که در همان روز اولین تصادف زنجیره‌ای چند خودرو شائبه‌ها و سؤالاتی در مورد تکمیل نبودن این پروژه را مطرح کرده است.

وزیر راه پروژه تکمیل نشده را افتتاح کرد!/ تصادف در آزادراه فصلی تبریز-سهند

به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، آزادراه تبریز - سهند امروز سه شنبه(۲ دی ماه) در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد استانی، پس از ۱۲ سال انتظار، افتتاح شد به صورت رسمی به بهره برداری ‌رسید.

این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد و عرض کلی آن نیز ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر بوده، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

 آزادراه سهند-تبریز به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده است و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است.

با احداث این آزادراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود ۱۰ دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت ایمنی را در پی دارد.

به گفته مسئولان، بهره‌برداری از این آزادراه صرفه‌جویی سالانه  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتری سوخت را در پی دارد.

ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است.

قبل از افتتاح آزادراه سهند-تبریز، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفته بود: «شرط لازم و قطعی برای افتتاح آزادراه سهند-تبریز، رعایت اصول ایمنی راهداری و راهنمایی و رانندگی است».

موسی خلیل‌اللهی با بیان اینکه تاکنون اصول مد نظر در این پروژه رعایت نشده است، تاکید کرده بود: «بر اساس مکاتبات انجام شده با استانداری آذربایجان شرقی در صورتی که مسائل ایمنی و شاخص‌های مدنظر در احداث آزاد راه رعایت نشود اجازه افتتاح و بهره برداری از آن داده نخواهد شد».

 

 

در عین حال مدیرعامل شرکت عمران سهند چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به ابراز نگرانی رئیس کل دادگستری استان در رابطه با نواقص مسیر سهند- تبریز گفته بود: تا زمان بهره‌برداری رسمی از پروژه آزادراه سهند- تبریز تمام موانع و نواقص این پروژه رفع و جایی برای دغدغه و نگرانی نبوده و آماده استفاده شهروندان خواهد بود.

سیدعباس مصطفوی این را هم اذعان کرده بود که در حال حاضر نیز نواقص خاصی غیر از بحث ایمنی، تابلو و علائم در این طرح وجود ندارد که این موارد نیز در حال اتمام و تکمیل می‌باشد.

مدیرعامل شرکت عمران سهند البته مدعی شده بود این مسیر یکی از ایمن‌ترین راه‌های شمال‌غرب کشور است که استانداردهای فنی لازم در آن رعایت شده!


حالا این افتتاح با حاشیه‌هایی همراه بوده، آنطور که شواهد نشان می‌دهد این آزادراه  آماده افتتاح نبوده چراکه هنوز موارد ایمنی و برخی ملاحظات در آن رعایت نشده است. موضوعی که امروز با تصادف چندین خودرو مشخص شد. تصادف زنجیره‌ای چندین خودرو به علت لغزندگی و یخ زدگی کف آسفالت باعث گلایه شهروندان شده است.

شهروندان می‌گویند این آزادراه آماده افتتاح نبود. آنها معتقدند در زمستان تردد در  آزادراه تبریز-سهند با این شرایط و شیب و سربالایی‌هایی تند با بارش برف و بارندگی سخت خواهد بود.

حالا سئوال اینجاست چگونه آزادراهی که با وجود هشدار دادگستری آذربایجان‌شرقی مبنی بر رعایت کامل شاخص‌های ایمنی و راهنمایی و رانندگی و اذعان خود مدیرعامل پروژه مبنی بر وجود برخی نواقصات، مجوز افتتاح گرفته؟ و آیا این آزادراه به سرنوشت اتوبان پاسداران تبدیل خواهد شد؟

انتهای پیام/60021/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول