اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فعالسازی معادن سندرک؛ وعده به زمین مانده مسؤولان/ توسعه «سندرک» به کجا رسید؟

بخش سندرک منطقه‌ای کوهستانی، میان‌جلگه‌ای و بیابانی است که معادن ارزشمند بسیاری را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید سال‌هاست وعده فعالسازی معادن از سوی مسؤولان هرمزگان به زمین مانده است.

فعالسازی معادن سندرک؛ وعده به زمین مانده مسؤولان/ توسعه «سندرک» به کجا رسید؟

خبرگزاری فارس - سندرک، اسماعیل زارعی: بخش سندرک منطقه‌ای کوهستانی، میان‌جلگه‌ای و بیابانی است که معادن ارزشمند بسیاری را در دل خود جای داده است.‌

آمار بیکاری، طلاق و آسیب‌های اجتماعی در روستاهایی که حتی برخی از مسؤولان عکس هوایی آن‌ها را با دقت ندیده‌اند روبه افزایش است.

ثبت دو مرکز نیکوکاری و یک مرکز خیریه زیر نظر وزارت کشور و تحت پوشش قرار گرفتن ۱۴۰۰ خانوار نمایانگر قصه پرغصه‌ای است که اگر چاره‌ای عاجل برای آن اندیشیده نشود در آینده‌ای نه‌چندان دور دچار فوران بزه‌هایی نادر خواهد شد.

در بهمن‌ماه ۱۳۹۴، فرماندار ویژه شهرستان میناب در گفت‌وگویی رسانه‌ای، بنای توسعه بخش سندرک را فعال کردن معادن برشمرد که نوید امیدبخشی برای جمعیت ۲۳هزار نفری سندرک بود. قول‌هایی که فقط برای مردم روزشمار معکوس و امیدواری و برای مسؤولان فراموشی و اهمیت ندادن به صبر و خواسته‌های به حقشان بود.

یکی از خواسته‌های به حق مردم سندرک تقویت امواج صداوسیما در این منطقه است که علی‌رغم پیگیری‌های متعددی که در این خصوص انجام گرفته است هم‌چنان این مشکل به قوت خود باقی است.

یکی از مشکلات منطقه، درآمد پائین شهرداری شهر سندرک است و شهروندان سندرکی سال‌هاست که در انتظار حمایت دولت برای دریافت خدمات شهری هستند.

لازم به ذکر است که در بخش‌ آبخیزداری‌ هم حرکت قابل دفاعی در بخش سندرک صورت نگرفته است بجز سدهای خاکی که کفاف سایر روستاها و اراضی را ندارند.

روان‌آب‌هایی در بخش سندرک وجود دارد که اگر با سرعت و دلسوزی مدیران و سرمایه‌گذاران مهار شوند، جمعیت روستاها را تحت پوشش خود قرار خواهد داد به‌طوری که اکثر روستاها منابع پایدار و قابل اتکای خود را خواهند داشت.

جمعیت مهاجری که برای گذران زندگی‌شان راهی شهرها و قریه‌های دارای کشت و زرع می‌شوند بعدها تبعات دلخراش آن نمود پیدا خواهد کرد. بخش‌های کشاورزی، دام‌داری، باغبانی، تولیدی، معادن و چندین مزیت بالقوه بخش سندرک نیازمند بازنگری فوری و فعال‌سازی است.

مردم چندین روستای بخش سندرک بنا به علت‌هایی مانند نداشتن زمین برای سکونت و مسکن‌سازی، نبود درآمد برای امرار معاش و نداشتن محورهای مواصلاتی با روستاهای هم‌جوار، خالی از سکنه شده‌اند که تبعات خاص خود را دارد.

نیاز است مسؤولان هرمزگان و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی برای مردم بخش سندرک در قالب دیدار چهره به چهره، تریبون آزاد و جلسات با نخبگان بخش سندرک وقت بگذارند چراکه مردم محروم منطقه، حرف برای گفتن دارند.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول