اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اخذ 375 فقره سند مالکیت برای موقوفات زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از اخذ 375 فقره سند مالکیت برای موقوفات زنجان خبر داد.

اخذ 375 فقره سند مالکیت برای موقوفات زنجان

محمدتقی فاتحی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش انجام شده آبان امسال 375 فقره سند مالکیت مربوط به موقوفه حاج زین‌العابدین در روستای رازبین از طریق قانون ساماندهی تولید و عرضه اخذ شده است، گفت: همچنین تعداد قابل توجهی از املاک موقوفات و اماکن مقدسه اسلامی واقع در مناطق شهری و روستایی فاقد سند مالکیت شامل حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نقشه‌برداری شده و در حال اخذ سند است.

فاتحی‌نژاد همچنین از نقشه‌برداری املاک وقفی بازار خبر داد و بیان کرد: اقدامات اخذ سند در راستای جلوگیری از موقوفه‌خواری و همچنین احیای حقوق موقوفات صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به همکاری اداره ثبت اسناد در ثبت سند موقوفات افزود: خوشبختانه با همکاری این اداره اخذ سند موقوفات تسهیل شده است.

وی در ادامه به بحث سرمایه‌گذاری برای موقوفات اشاره کرد و گفت: در شــرایــط مــوجــود صرف مــوقــوفــات جــوابــگــوی چــالــش‌های مــوجــود در زمــیــنــه تــوســعــه و حــل مــشکلات مــردم در جــامــعــه نیست و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر سرمایه‌گذاری در بحث موقوفات و تآمین هزینه‌های جاری آن گفت: یکی از مناسب‌ترین راه‌ها سرمایه‌گذاری در املاک وقفی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش قطعا به اشتغال جوانان هم کمک خواهد کرد، گفت: اوقاف در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین حمایت از تولید داخلی از شهروندان دعوت می‌کند که در ارتباط با طرح توسعه اقتصادی املاک وقفی خود با اوقاف همکاری کنند.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه وقف علاوه بر توسعه شهر موجب صیانت از سرمایه شهروندان و جلوگیری از سودجویی فرصت‌طلبان خواهد شد.

فاتحی‌نژاد از وجود ۴۷۷ موقوفه در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: این موقوفات دارای ۶ هزارو ۲۷۲ رقبه است که در موضوعات مختلف وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تعداد مساجد شهرستان را ۴۷۸ مورد و بقاع امامزادگان را ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات متعددی در این مکان‌های مقدس صورت گرفتi که از جمله آن توزیع کمک‌های مومنانه بین مستمندان و توزیع اقلام‌ بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول