اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آب و هوای اصفهان تاب توسعه صنایع فولادی را ندارد/ تذکر به روحانی و وزیر صمت

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: با توجه به کمبود آب و آلودگی زیست محیطی در استان اصفهان توسعه صنایع کار بسیار اشتباهی است و باید از انجام آن جلوگیری شود.

آب و هوای اصفهان تاب توسعه صنایع فولادی را ندارد/ تذکر به روحانی و وزیر صمت

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام ارسال تذکر به رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: در حال حاضر فولاد مبارکه در حال آماده کردن مقدمات برای انجام طرحی توسعه‌ای است که طی آن ظرفیت کارخانه دو برابر می‌شود.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون ادامه داد: به همین دلیل تذکری دادیم که با توجه به کمبود آب و آلودگی زیست محیطی در استان اصفهان توسعه صنایع کار بسیار اشتباهی است و باید در اسرع وقت از انجام آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به آلودگی هوای استان و تعطیل شدن روزهای زیادی در سال در اصفهان به دلیل آلودگی، افزود: از طرفی این آلودگی هزاران بیماری در بر دارد که اوج آن بیماری سرطان است، همچنین کمبود آب که از سویی آب از کشاورزان گرفته شده به یک بحران اجتماعی در خصوص آب و مسائل پیرامون آن به ویژه بحث حق‌آبه کشاورزان استان اصفهان شده است و اصفهان را دچار درگیری‌های اجتماعی طولانی مدت کرده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: همچنین نگاه ما به صنعت فولاد باید نگاه صادراتی باشد، به همین دلیل کارخانه باید به کنار آب‌های آزاد برود که توجیه اقتصادی هم برای مملکت داشته باشد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: این عوامل ایجاب می‌کند که به هیچ عنوان طرح تشکیل صنایع بزرگ آلاینده و آب‌بر حتی در حد طرح توسعه‌ای، در استان اصفهان انجام نشود؛ به وزیر صمت و رییس جمهور هم تذکر داده شد که از انجام این کار جلوگیری شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول