اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان| دیدار جعجع و سفیر آمریکا و کوبیدن بر طبل انتخابات زودهنگام

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» پس از دیدار با سفیر آمریکا در لبنان، مدعی شد که راهکار حل بحران لبنان، برگزاری انتخابات زودهنگام است.

لبنان| دیدار جعجع و سفیر آمریکا و کوبیدن بر طبل انتخابات زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» با «دورثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان دیدار کرد.

پایگاه خبری «المرکزیه» گزارش داد که در این دیدار، رئیس بخش اقتصادی و سیاسی سفارت آمریکا در لبنان و «الی خوری» مشاور مسائل روابط خارجی القوات اللبنانیه حضور داشته است.

به گزارش این پایگاه، جعجع در این دیدار، با سفیر آمریکا آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه را بررسی کرد.

جعجع تأکید کرد که راهکار حل بحران لبنان، برگزاری انتخابات زودهنگام است؛ «زیرا به اکثریت پارلمانی کنونی حاکم، هیچ امیدی نیست».

وی پس از این اظهارات، به حادثه انفجار بندر بیروت پرداخت و مدعی شد که «تحقیقات داخلی به خاطر مداخلات سیاسی که صورت می‌گیرد، با دشواریهای زیادی روبروست».

درباره مداخلات آمریکا در مسائل داخلی لبنان، «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله لبنان چندی پیش گفت که میان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و دولت کنونی این کشور تفاوتی وجود ندارد، نباید بر روی مواضع واشنگتن برای تشکیل دولت لبنان حساب باز کرد و دولت جدید باید هر چه زودتر تشکیل شود.

وی تصریح کرد، اگر دولت در سریعترین زمان ممکن تشکیل نشود کشور به سمت پرتگاه می‌رود، بهتر است مذاکره مستقیم میان قوای سیاسی انجام شود و اگر طرف‌های مرطوبه بر سر یک دولت به توافق برسند، جهان و آمریکا هم با آن تعامل خواهند کرد.

نعیم قاسم تأکید کرد، هر گامی رو به جلو اگرچه به دیوار تهدید بخورد بهتر از عدم تشکیل دولت است؛ کمی شجاعت و کار در راستای منافع کشور می‌تواند منجر به تشکیل دولت شود.

به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت که روز چهارم اوت (۱۴ مرداد)  به وقوع پیوست و بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت، بحران سیاسی در لبنان دوباره تشدید شده و «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

«مصطفی ادیب» که پس از دیاب مأمور به تشکیل دولت لبنان شده بود، استعفا کرد و در حال حاضر «سعد الحریری» در تلاش برای تشکیل کابینه جدید است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول