اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

بیزینس آموزش عالی در صدور مدرک دانشگاهی/معیار جذب دانشجو اصلاح شود

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) بابیان اینکه آموزش عالی در مقوله مدرک گرایی تبدیل به بیزینس شده است، گفت: برای کاهش رونق مدرک گرایی در کشور باید هرم فعلی آموزش عالی اصلاح شود.

بیزینس آموزش عالی در صدور مدرک دانشگاهی/معیار جذب دانشجو اصلاح شود

غلامرضا گودرزی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه فرهنگ مدرک گرایی باید در ساختار آموزش عالی کشور تغییر کند،گفت: یکی از موضوعاتی که امروز بیش از هر زمان دیگری در جامعه رواج پیداکرده مربوط به مقوله مدرک گرایی می شود که علت اصلی آن ریل گذاری اشتباه نظام آموزش عالی در جذب دانشجویان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. 

وی افزود: اکنون زنگ خطر وجود تعداد بسیار زیاد فارغ التحصیل دانشگاهی به صدا درآمده است چراکه نیمی از آنها بدون داشتن مهارت لازم تنها مدرک دانشگاهی دریافت کرده اند و برای اشتغال با مشکل جدی رو به رو هستند.

گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر تنها راهکار برای کنترل افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مقوله فرهنگ سازی است زیرا امروز جامعه و صنعت به نیروی متخصص در حد تکنسین نیاز دارد.

وی ادامه داد: قانون گذاری یکی از خلأهای موجود در گسترش بی رویه دوره دکتری است زیرا مراکز و مؤسساتی که استاندارد علمی لازم را ندارند مجوز پذیرش دانشجوی دکتری در رشته های مختلف دارند که باید این مساله به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول