اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهید سلیمانی با ایجاد وحدت در جریان مقاومت، جبهه واحد ایجاد کرد/ مدیران اخلاص «شهید قاسم سلیمانی» را سرلوحه کار خویش قرار دهند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هنر سردار شهید سلیمانی این بود که بخش های پراکنده مقاومت در منطقه را به هم پیوند زده و جبهه مقاومت را تشکیل داد که آثار آن در کشورهای فلسطین، لبنان و سوریه دیدیم.

شهید سلیمانی با ایجاد وحدت در جریان مقاومت،  جبهه واحد ایجاد کرد/ مدیران اخلاص «شهید قاسم سلیمانی» را سرلوحه کار خویش قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، غلامرضا منتظری بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای 12 دی شهرستان، گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس اظهار کرد: مکتب مسیر حرکت را روشن کرده و ارتباط معناداری با چگونه زیستن و چگونه بودن دارد به طوری که تصویر روشنی از حیات با عزت را پیش روی انسان ترسیم می کند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر  ادامه «مکتب حاج قاسم» تصریح کرد: برای ادامه «مکتب حاج قاسم» باید  همگان قلمرو نگاه را به چگونه زیستن معطوف کرده و همانگونه که گفته شده «شهادت هنر مردان خدا است» چگونه زیستن در مردان خدا تجلی پیدا می‌کند.
نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا ژنرال‌ها و سردارهای زیادی وجود داشته و دارند، خاطرنشان کرد: اخلاص این چهره مردمی، بصیرت  و خداباوری این شهید وی را از همه سردارها و ژنرال‌ها متمایز کرده به طوری که اگر صفحات پرمهر زندگی این شهید را ورق بزنیم خلوص نیت وی در کارها برای رضای خدا نمایان می‌شود.

* مدیران اخلاص «شهید قاسم سلیمانی» را سرلوحه کار خویش قرار دهند
وی با اشاره به مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان بیان کرد: همه مدیران و افرادی که در هر جایگاهی هستند برای پیروی و ادامه «مکتب شهید قاسم سلیمانی» باید اخلاص را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
منتظری بصیرت را قطب‌نمای حرکت درست انسان در تلاطم‌های گوناگون دانست و گفت: اگر انسان در مسیر حرکت و در امواج پر تلاطم زندگی به ویژه در زمانی که فتنه‌ها حاکم شده و غبار فتنه بر وجود انسان حکمفرما می‌شود بصیرت نداشته باشد مطمئنا بر سر دو راهی نمی‌تواند انتخاب اصلح داشته باشد.
وی با اشاره به بصیرت شهید سلیمانی در سال‌های مبارزه و دفاع از حرم و وطن ابراز کرد: شهید سلیمانی به مدد الهی و علم و عمل خالصانه خود و ژرف‌اندیشی و بصیرت در دو راهی‌های زندگی انتخاب اصلح و گزینش شایسته داشت.
نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی شرط رسیدن به بصیرت را داشتن تقوی الهی، ژرف‌اندیشی و ولایتمداری برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تشخیص حق از باطل نیاز به تقوی الهی و به‌دست آوردن دانش و بینش عمیق نیاز به ژرف‌اندیشی بوده و برای عبور از فتنه‌ها علاوه بر این دو ویژگی باید قلمرو نگاه را به پرچم ولی امر مسلمین معطوف کنیم تا دچار انحراف نشده و به بصیرت دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که فرعون‌های زمان صف‌آرایی کردند نباید در برابر قدرت پوشالی فرعون عصر دچار تزلزل شویم بلکه با خودباوری و خداباوری می‌توانیم از پیچ تاریخی تهدیدها و تحریم‌ها عبور کرده و به فضل الهی فرعون‌های زمان را در نیل اراده خود غرق کنیم.
منتظری گفت: ما باید به قدری به رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه  یقین و باور عمیق داشته باشیم که مانند حاج قاسم هر آنچه که ایشان بگوید بدون لحظه‌ای تفکر و تامل فورا چشم بگوییم.
وی درباره شخصیت شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی یک چهره استکبارستیز، مقاوم و سازش‌ناپذیر بود و مهمترین هنرش این بود که بخش‌های پراکنده مقاومت در منطقه را به هم پیوند زده و جبهه مقاومت را ایجاد کرد به طوری که آثار و نتایج آن را در کشورهای فلسطین، لبنان و سوریه دیده و خواهیم دید و راه این شهید همچنان ادامه دارد.
* فرمانده سپاه گنبدکاووس: شهدا در تبعیت از ولایت فقیه ذوب شدند
فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: شهدا پشتیبان ولایت فقیه بوده و بقدری بصیرت داشتند که ذوب تبعیت از ولایت فقیه شدند.
وی تصریح کرد: درب باغ شهدا هیچگاه بسته نیست و افرادی که در راه ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و اسلام خالصانه قدم بردارند به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت است خواهند رسید.
رمضانعلی قاسم‌پور گفت: امروز مسئولیت و جایگاه هر مدیر و مسوولی به مانند تنگه احدی برای دفاع از اسلام است و باید در این برهه از زمان نخست مسوولیت خود را خوب شناخته و سپس دقیق عمل کنیم تا راهرو راه شهدا باشیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول