اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 60 درصد معلولان گنبدکاووس جسمی‌حرکتی هستند/ نصب موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد در گنبدکاووس

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: حدود ۱۰ هزار معلول مددجو تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آنها معلول جسمی‌حرکتی هستند.

بیش از 60 درصد معلولان گنبدکاووس جسمی‌حرکتی هستند/ نصب موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم نوروزی ظهر امروز در دومین جلسه مناسب‌سازی و مبلمان شهری شهرستان اظهار کرد: گنبدکاووس یک نماد با الگوی مدرن شهری نسبت به دیگر شهرهای استان بوده و می‌تواند به لحاظ اجرای مبلمان شهری یک برند در سطح استان مطرح شود.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون شهرداری اقدامات خوبی در حوزه یکسان‌سازی و موزاییک فرش کردن پیاده‌روهای شهر انجام داده است.

* نصب 965 مترمربع موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد در گنبدکاووس
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از بیمارستان شهدای ۱۲ دی تا میدان مرکزی در ضلع‌غربی شهر و از میدان مرکزی تا بیمارستان مطهری در ضلع جنوبی شهر موزاییک فرش شده و ۹۶۵ مترمربع این موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد است.
وی با اشاره به نزدیک شدن مردم جامعه کشور به سمت سالمندی بیان کرد: با توجه به اینکه سن و جمعیت مردم کشور رو به سالمندی بوده مبلمان شهری و مناسب‌سازی محیط شهری برای تسریع و تسهیل در تردد افراد سالمند و معلول ضروری است.
نوروزی گفت: بیش از ۱۰ هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس هستند که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آنها را معلولان جسمی حرکتی تشکیل می‌دهند.

* شهر اینچه‌برون پایلوت بدون مانع استان گلستان/ ضرورت تخصیص یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی محیط شهری به شهرداری گنبدکاووس
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت شهری اینچه‌برون کم بوده این شهر به عنوان پایلوت شهر بدون مانع معرفی شده و اقدامات اولیه برای اجرای شهر بدون مانع انجام شده است.
وی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی محیط شهری به شهرداری گنبدکاووس مصوبه شده که امید داریم این مبلغ برای ایجاد مبلمان شهری تخصیص پیدا کند.
محمدجان پاشی‌زاده گفت: کمیته کارشناسی ذیل جلسه مناسب‌سازی محیط شهری در فرمانداری تشکیل می‌شود تا صورتجلسات، مصوبات را پیگیری کرده و بر اجرای فعالیت‌های عمرانی شهر مطابق قوانین اجرای مبلمان شهری نظارت داشته باشد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول