اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیش‌بینی دوبرابر شدن تلفات ماهانه کرونا در آمریکا

مدل‌سازی‌های یکی از دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد ظرف یک ماه آینده، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور ۱۵۰ هزار مورد افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی دوبرابر شدن تلفات ماهانه کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج مدل‌سازی وضعیت شیوع کرونا در آمریکا نشان می‌دهد این کشور ظرف یک ماه آینده بدترین فاز همه‌گیری این بیماری را تجربه خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، موسسه معیارهای سلامت وابسته به دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده است شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در ماه ژانویه به ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید. این در حالی است که در ماه گذشته میلادی (دسامبر) حدود ۷۷۵۰۰ نفر در آمریکا در اثر این بیماری جان باختند.

تا کنون نزدیک به ۳۵۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان نیز از مرز بیست میلیون نفر گذشته است.

روزهای پنجشنبه و جمعه، تعداد موارد بستری روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیش از ۱۲۵ هزار نفر برآورد شده است و نگرانی‌هایی درخصوص افزایش این آمار و ارقام وجود دارد.

این در حالی است که کرونای انگلیسی که تا ۷۰ درصد قدرت شیوع بیشتری نسبت به سویه قبلی دارد نیز وارد چند ایالت آمریکا شده و اوضاع را از قبل نیز پیچیده‌تر کرده است.

با وجود آغاز توزیع واکسن «فایزر-بیون‌تک» در آمریکا، مقامات بهداشت و درمان این کشور تأکید کرده‌اند ماه‌ها طول می‌کشد تا بخش‌های مختلف جامعه واکسینه شوند.

«آنتونی فائوچی» از کارشناسان بیماری‌های عفونی دولت آمریکا تأکید کرده ایجاد ایمنی جمعی، نیازمند واکسینه شدن حدود نود درصد از جمعیت این کشور است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول