اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش قیمت تخم مرغ در خراسان شمالی در سایه کمبود تولید

رئیس اتحادیه قصابان و مرغ‌فروشان استان خراسان شمالی گفت: طی چند روز گذشته در استان شاهد افزایش قیمت تخم مرغ بوده ایم؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ از حدود ۱۷ هزار تومان به مرز ۲۱ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت تخم مرغ در خراسان شمالی در سایه کمبود تولید

حسین قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد، با بیان اینکه استان خراسان‌شمالی یکی از استان‌هایی است که برای تامین تخم‌مرغ باید آن را از سایر استان‌ها وارد کند، اظهار کرد: میزان پایین تولید تخم ‌مرغ در استان باعث شده است تا مباشرین ما نتوانند توزیع تخم مرغ را با قیمت مصوب تعیین شده به بازار عرضه کنند و شاهد افزایش قیمت تمام شده تخم‌مرغ در استان باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در استان از حدود ۱۷ هزار تومان در ۱۰ روز گذشته، به مرز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان الی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، افزود: روز گذشته هر کیلوگرم تخم‌مرغ به صورت عمده بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان بود و ۲۱ هزار و ۵۰۰  تومان به دست مصرف کننده می رسد.

قاسم زاده تصریح کرد: براساس مصوبه دولت در جلسات ستاد تنظیم بازار، تخم‌مرغ باید با قیمت ۱۴ هزار تومان درب مرغداری تحویل مباشرین توزیع شود و ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد، اما با توجه به اینکه استان ما یکی از استان‌های وارد کننده تخم‌مرغ است که تخم‌مرغ مورد نیاز استان از خارج استان به خصوص از خراسان رضوی تامین می شود، در حال حاضر امکان توزیع تخم مرغ با این قیمت ابلاغ شده در استان وجود ندارد. 

رئیس اتحادیه قصابان و مرغ فروشان خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه شاهد افزایش تخم‌مرغ در بازار هستیم اما قیمت گوشت مرغ در بازار از هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: در همین خصوص طی نامه ای به اتاق اصناف استان اعلام شد تا در این زمینه با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار که‌ مدیریت تولید و تعیین قیمت تا درب مرغداری به عهده سازمان‌ جهاد کشاورزی است، تعیین تکلیف شود تا مباشرین و توزیع‌کنندگان ما از هر کدام از واحدهای تولیدی کالای تخم‌مرغ را با قیمت مصوب جهت عرضه در بازار تهیه کنند؛ در غیر اینصورت مباشرین و توزیع‌کنندگان تخم مرغ استان به جهت جلوگیری از کمبود تخم مرغ در سطح بازار مجبورند با همین قیمتهای موجود مبادرت به توزیع کنند تا مسئولین امر در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول