اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

غربالگری ۳۰ هزار دهاقانی در طرح شهید سلیمانی

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان دهاقان گفت: تاکنون بیش از 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان دهاقان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

غربالگری ۳۰ هزار دهاقانی در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، محمد علی صیادی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دهاقان با اشاره به فعالیت ۴۷ تیم حافظان سلامت در دهاقان اظهار داشت: ۱۵۷ بسیجی از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون  اقدام به غربالگری محله‌ای و شناسایی موارد مشکوک و مثبت کردند، که در این مدت ۱۰۶ مورد مثبت کرونا شناسایی شد.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان دهاقان با بیان این‌که تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در این طرح غربالگری شده‌اند، گفت: تمامی روستا‌ها غربالگری خود را به پایان رسانده‌اند و شهرهای دهاقان و گلشن نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به توزیع پک‌های بهداشتی و معیشتی در این طرح افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی در میان جامعه هدف توزیع شده است.

صیادی با بیان این‌که موج سوم شیوع بیماری کرونا را با همکاری مردم و مسؤولان پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: اکنون شهرستان دهاقان در وضعیت زرد قرار دارد اما اگر عادی‌انگاری شود، سبب شروع پیک جدید بیماری خواهد شد.

آغاز به کار تیم‌های نظارتی برای شناسایی موارد مشکوک کرونا

حشمت‌اله ثالثی، مدیر شبکه بهداشت و درمان دهاقان در ادامه جلسه با اشاره به فعالیت قرارگاه‌های طرح شهید سلیمانی در دهاقان عنوان کرد: با همکاری بسیجیان و ناحیه مقاومت بسیج قرارگاه‌های حافظان سلامت و طرح غربالگری محله‌ای آغاز شد و آموزش‌های لازم هم توسط شبکه بهداشت و درمان انجام شد، از اعضای این طرح تقاضا داریم موارد مشکوکی را که شناسایی می‌کنند، سریع به شبکه بهداشت معرفی کنند.

وی با بیان این‌که مواردی که مثبت می‌شوند باید دوران قرنطینه را طی کنند و از منزل خارج نشوند، افزود: همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان تا روز هفتم وضعیت بیمار را بررسی می‌کنند، از همشهریانی که تست‌شان مثبت است تقاضا داریم برای سلامتی خود و جامعه از ترک منزل خودداری کنند، امیدوار هستیم با همکاری وزارت ارتباطات رهگیری این افراد از طریق شبکه سریع‌تر فعال شود.

ثالثی با تشکر از ادارات و ارگان‌هایی که در تأمین وسیله نقلیه، کادر درمانی را یاری می‌کنند گفت: تیم‌های نظارتی برای شناسایی موارد مشکوک و خدمت‌رسانی به خانوار‌هایی که دارای بیماری هستند و به علت مشکلات جسمی قادر به تهیه  دارو نیستند، شروع به کار کردند، در این تیم‌های نظارتی پزشک، پرستار و بسیجیان ارائه خدمت می‌کنند.

استعلام مراجعه‌کنندگان به ادارات با استفاده از سامانه ماسک

سید علی سجادی، سرپرست  فرمانداری دهاقان  نیز در این جلسه با بیان این‌که وضعیت دهاقان هم اکنون  زرد است گفت: این موضوع باعث شده است مردم نسبت به این بیماری بی‌تفاوت باشند، عادی‌انگاری منجر به طغیان بیماری خواهد شد و همه باید در کنترل وضعیت اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه ادارات و ارگان‌های شهرستان ملزم به تأمین خودروی مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان  هستند و مانند ماه‌های قبل همکاری داشته باشند، تصریح کرد: ادارات و بانک‌ها با استفاده از سامانه  ماسک مراجعه‌کنندگان را استعلام کنند و افرادی که تست کرونای‌شان مثبت است را به شبکه بهداشت معرفی کنند تا اخطار لازم داده شود، عدم قرنطینه سبب افزایش اپیدمی می‌شود.

سجادی با بیان این‌که نظارت بر اصناف توسط هلال‌احمر استمرار دارد گفت: بازار‌های روز شهری و روستایی می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول