اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مزار شهدای ۱۸ دی سال ۵۷ شهرری گلباران شد

مزار شهدای قیام ۱۸ دی سال 57 شهرری با حضور خانواده معظم شهدا و مسؤولان شهرستان ری در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

مزار شهدای ۱۸ دی سال ۵۷ شهرری گلباران شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای قیام ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ شهرری «پیشگامان انقلاب اسلامی» ظهر امروز با حضور سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران،  حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه ری، سرهنگ کاشفی فرمانده سپاه ناحیه باقرشهر، یزدی‌خواه نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان و خانواده معظم شهدا بر سر مزار این شهیدان والامقام واقع در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. 

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه و اهدای گل به پیشگامان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار را که با قیام تاریخی ۱۸ دی، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند، گرامی داشتند.

مردم مبارز و ولایی شهرری در ادامه حرکت های انقلابی خود، روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ که برای گرامیداشت شهدای مشهد، قزوین و کرمانشاه عزای عمومی اعلام شده بود، از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا میدان شهرری بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند که با تیراندازی عوامل رژیم، چهار نفر به نامهای قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد به شهادت رسیدند و بیش از ۵۰نفر مجروح شدند. 

قیام تاریخی ۱۸ دی شهرری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در سرعت بخشیدن به فرایند پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت و شهدای این روز به نام «پیشگامان انقلاب اسلامی» مشهور شدند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول