اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مدارس فارس در سال آتی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درسفر به فارس، میزان اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس در فارس را بیش ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مدارس فارس در سال آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهراله رخشانی مهر در سفر دو روزه خود به برخی شهرستانهای استان فارس گفت: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان برای استان فارس از محل اعتبارات طرح نیمه تمام خیری تخصیص داده شده است و اگر خیری پروژه ای را در مناطق روستایی به پیشرفت ۳۰ درصد و در مناطق شهری به پیشرفت ۵۰ درصد برساند نوسازی مدارس تکمیل آن پروژه را بر عهده خواهد گرفت.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: در مجموع اعتبارات نوسازی استان فارس امسال به بالای ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید.

رخشانی مهر بیان کرد: خیرین مدرسه ساز همیشه خدمات و کمک های زیادی به آموزش و پرورش داشته اند و فقط در طی سال گذشته خیرین هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان آورده داشتند و در سال جاری نیز این رقم به بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برنامه ریزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام منطقه را از خواسته های آموزش و پرورش و اولویت های اصلی سازمان نوسازی دانست و گفت: دولت نیز در کنارخیرین برای پروژه های مشارکتی تا سال ۹۹ اعتبار خوبی تخصیص داده است و ۲ هزار و ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ بین پروژه های خیرساز مشارکتی توزیع شد و در اختیار ادارات کل نوسازی استان ها قرار گرفته است.

رخشانی مهر با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: در این طرح تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر همکاری کردند و طبیعی است که هر چه میزان مشارکت مردم با اعداد کمتر بیشتر باشد، خروجی آن در آینده اعداد بزرگتر و مدارس بزرگتری خواهد بود که امیدواریم دانش آموزان ما بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: طبق آمار بررسی شده از تمام استان ها، پروژه نیمه تمام خیری که به لحاظ تامین اعتبار تعیین تکلیف نشده یا غیرفعال باشد نداریم و خوشبختانه تمام پروژه ها فعال هستند.

رخشانی مهر همچنین با اشاره به هزینه زیاد برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بر نگهداری و مراقبت از این فضاها تاکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربر نقش مهم و اقدامات خوب مجمع خیرین مدرسه ساز کشور تاکید نمود و بیان کرد: با توجه به رشد اعتبارات عمرانی کشور اقدامات خوبی در مدرسه سازی و مقاوم سازی مدارس صورت گرفته است به صورتی که طبق آخرین آمار ،میانگین مدارس فرسوده و نیاز به بازسازی کشور حدود ۱۹/۵ درصد است.

لزوم توجه به احداث مدارس در همه نقاط استان فارس برای توسعه عدالت اموزشی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این باره اظهار داشت: تمرکز در ساخت و ساز در برخی نقاط خاص، مطلوب نیست عدالت مهم است، ایران بزرگ است و هر منطقه ای نیاز های ویژه ی خود را دارد و آینده روشن و موفق در هر جامعه ای با توسعه ی مدرسه سازی رقم خواهد خورد.

فرهاد اسماعیلی گفت: بی دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خود به نقش تعیین کننده تربیت معلم ها اشاره می کند و روی این مساله نگاه ویژه ای دارد زیرا که سرنوشت یک جامعه را معلمان رقم می زنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ساخت و ساز و تجهیز کردن مدارس ارزشمند است اما آنچه که مهم و بی بدیل است و در شرایط فعلی نقش ان بر همه آشکار شد، معلم و جایگاه او است.

اسماعیلی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ابراز خوشحالی کرد که رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نگاه عمرانی و معنوی به امر مدرسه سازی دارد.

 در این سفر پروژه ۹ کلاسه نیمه خیرساز عصمت روستای علی آباد شهرستان قیر و کارزین با زیر بنای آموزشی ۶۴۶ متر مربع و مساحت ۲۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان  و آموزشگاه  دولتی شبانه روزی شهدای خیبرشهرستان کوار با زیر بنای آموزشی ۱۳۴۹ متر مربع و مساحت ۲۶۰۰ متر مربع ابا اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان افتتاح شد و فرهنگ سرای شهر کوار به همراه یک هنرستان فنی حرفه ای نیز در این شهر کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول