اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم همکاری‌های بین بخشی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، نیازمند برخورد قاطع مراجع دارای صلاحیت و ادارات ذی‌ربط است و ساخت ‌و سازهای غیر مجاز در روستاها با هم‌افزایی مسئولان باید ساماندهی پیدا کند.

لزوم همکاری‌های بین بخشی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

مهدی سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، نیازمند برخورد قاطع مراجع دارای صلاحیت و ادارات ذی‌ربط است و ساخت ‌و سازهای غیر مجاز در روستاها با هم‌افزایی مسئولان باید ساماندهی پیدا کند.

وی افزود: در این راستا نیاز است کارگروه شهرستانی  برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری تنگاتنگ فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرستان‌ها تشکیل و راهکارهای اثرگذار در این خصوص پیشنهاد و عملیاتی شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جز مواردی که در کمیسیون تخصصی مربوطه در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و مجوز صادر می‌شود، ممنوع بوده و هر جا اراضی زراعی و باغی بدون مجوز قانونی تغییر کاربری یافته، باید طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

سرخوش اضافه کرد: شوراها و دهیاران در روستاها مرجع صدور حکم تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی نیستند و برخی از متصرفان و سودجویان با مجوز شوراها و دهیاران اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و کاربری آنها را برای ویلاسازی و ایجاد مراکز تفریحی و گردشی تغییر می‌دهند.

وی افزود: باید با تهدید کنندگان امنیت غذایی مردم ، بدون اغماض برخورد شده و موانع موجود بر سر راه فعالیت کشاورزان برداشته شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد : افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و تمایل شهرنشینان به برخورداری از ملک شخصی در محیطی دور از هیاهوی زندگی شهری مدتی است که روستاها و زمین‌های اطراف شهرها را نیز به جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین به تبع آن افزایش قیمت اراضی کشاورزی نیز موجب تمایل کشاورزان به فروش اراضی برای امر تفکیک و ویلا سازی شده است که در این میان دلالان و واسطه‌گران نیز با سوء استفاده از خلأهای موجود نسبت به تبدیل و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به خصوص باغات مبادرت می‌‌کنند که لازم است برخورد قانونی و جدی با این افراد انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول