اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشف راز سوداگران افزایش قیمت خودرو با تحقیق و تفحص

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم نمایندگان با ارتباطی که با بدنه کارکنان شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برقرار خواهند داشت و اطلاعاتی به دست خواهند آورد، از راز فعالیت شبکه‌های سوداگری افزایش قیمت خودرو پرده بردارند.

کشف راز سوداگران افزایش قیمت خودرو با تحقیق و تفحص

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: مردم درباره کیفیت تولید و نحوه قیمت‌گذاری خودروهای ساخت دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا ابهامات زیادی دارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که درخواست تحقیق و تفحص نمایندگان برای بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی چه تأثیراتی می‌تواند برافزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو داخلی بگذارد، خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص نمایندگان باهدف دست‌یابی به اطلاعات به‌روز، شفاف‌سازی، برطرف شدن ابهامات و جنبه‌های احتمالی تاریک فعالیت این دو شرکت بزرگ خودروسازی به‌زودی شروع خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان گروه تحقیق و تفحص و مردم این سؤال را دارند که چگونه ایران‌خودرو و سایپا  باوجود پرداخت حقوق پایین‌تر نسبت به شرکت‌های دیگر خودروسازی دنیا به کارکنان زیرمجموعه خود و استفاده از انرژی ارزان برق و گاز، خودروهای تولیدی را باقیمت بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند؟

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتظار به حقی است که شاهد کاهش تمام‌شده قیمت‌ها باشیم نه این‌که قیمت‌های تولیدات ایران‌خودرو و سایپا دائم در حال افزایش باشد!

حاجی دلیگانی درباره وجود شبکه از دلالی در مسیر تولید، عرضه و فروش خودروهای ساخت داخل به مردم نیز اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان با ارتباطی که با بدنه کارکنان شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برقرار خواهند داشت و اطلاعاتی که از نهادهای امنیتی و نظارتی به دست خواهند آورد، از راز فعالیت شبکه‌های سوداگری افزایش قیمت خودرو پرده بردارند.

وی یادآوری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌تازگی با درخواست تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو با ۲۱۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هزینه‌هایی که  از جیب مردم برای خودرو پرداخت می‌شود، هزینه‌های سربار است که به قیمت واقعی تولید خودرو ربطی ندارد؛ تولیدکنندگان خودرو با ایجاد اصلاحاتی در ساختار خود و کاهش هزینه‌ها می‌توانند قیمت تمام‌شده محصولات داخلی را کاهش دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ک۲۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول