اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مبارزان دیروز و امروز انقلاب اسلامی معرفی شوند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مبارزان دیروز و امروز انقلاب اسلامی معرفی شوند.

مبارزان دیروز و امروز انقلاب اسلامی معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری ظهر امروز در کارگروه‌های تخصصی قرآن و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر اظهار کرد: انسان اگر با خلوص نیت از خداوند بخواهد، خداوند راه را به او نشان خواهد داد، عمل خالص نیز عملی است برای خدا باشد یعنی وصف فعل است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) آمدند تا آن اراده خداوند متعال را بر زمین محقق کنند گفت: امیدوارم ما هم منطبق با اراده اهل بیت(ع) و سیره و روش آنها رفتار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان  در ادامه با اشاره به آستانه دهه فجر و لزوم برنامه‌ریزی در برگزاری مراسم درخور این ایام عنوان کرد: پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تکالیف دینی وظیفه ماست و باید به آن بپردازیم؛ پیمان و عهدی است که با امام، شهدا، آرمان‌های انقلاب داریم و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه این کارگروه قرآن و تشکل‌های دینی مردمی است، یعنی ما چه نقشی می‌توانیم بازی کنیم و ظرفیت‌سازی ایجاد کنیم تا مردم نقش خود را در دهه فجر ایفا کنند گفت: مردم از بزرگ و کوچک از گذشته در دهه فجر اقداماتی داشتند و تا حد توان کارهایی را انجام می‌دادند اما آنچه مهم است در چارچوب منظم و ساختارمند ظرفیت خودجوش و آتش به اختیار مردمی را ساماندهی کنیم و جهت‌گیری دقیقی را برای ظرفیت‌های مردمی داشته باشیم.

نظیری تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت عظیمی وجود دارد و هیات‌های حسینی، کانون مداحان، شعرای آئینی، موسسات و خانه‌های قرآنی، مجموعه فعالان قرآنی، شبکه تبلیغ مبلغین، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خانواده هنرمندان و جامعه دانشگاهی و ورزشکاران فعال هستند و می‌توان برای آنها ساز و کار خاصی طراحی کرد.

وی با بیان اینکه از همه مهم‌تر شبکه بسیج مستضعفینی است که بسیاری از این ظرفیت‌های مردمی را هم شامل می‌شود گفت: دهه فجر امسال ما دهه فجر متفاوتی است و بسیار حساس که تکرار هم نخواهد شد و ما باید برنامه‌هایی درخوری را داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف است افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این بود ابتدا به مردم امید دهید و نشان دهید انقلاب رو به جلو رفته است چون ظاهر جامعه را می‌بینیم مردم دچار یاس و ناامیدی شده‌اند و گمان بر این است انقلاب رو به جلو نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف دوستداران انقلاب این است که از فرصت دهه فجر با ابزارها، امکانات، سلایق و بسترهای مختلف به دست مردم، استفاده کنند و این حرکت رو به جلوی انقلاب را نشان دهند.

نظیری با اشاره به اینکه اگر شرایط کرونا به نحوی باشد که محدودیت ایجاد شود، ما به جای اجتماع باید از سایر ظرفیت‌ها و بسترها استفاده کنیم خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم اندیشیده شود و برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و ما نیز طرح پیشنهادی کارگروه را با مشورت از مردم ارائه خواهیم داد.

وی بیان کرد: در مسیر تبیین دستاوردها درخواستی دارم چون گاهی برخی ظرفیت‌ها نادیده گرفته می‌شود مثلا در تجلیل از مبارزان انقلاب برنامه‌ای خاصی باشد همانطور که در تجلیل از مدافعان سلامت در یک بخشی مسوولین بودند اما در بخش دیگر مردم به نحوی درب منازل آنها حضور یافتند و تجلیل انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: وقتی به هیات محله‌ای گفتیم که تجلیل از کادر درمان را در برنامه داشته باشند برخی اطلاعی از وجود آنها در محله نداشتند و این موضوع باعث شد آنها را بشناسند و بزرگان محله درب منازل این افراد بروند تجلیل کنند که بازخورد بسیار خوبی هم داشت.

وی گفت: برای اینکه در دهه فجر این گفتمان در جامعه تکرار شود و مردم بدانند افرادی که در خط مقدم مبارزات حضور داشتند و الان نیز هستند و جزو ذخایر انقلاب هستند باید برنامه خاصی برای تعریف شود.

نظیری بیان کرد: در این راستا عده‌ای از مبارزان قبل از انقلابند که فعالیت آنها منتهی به تشکیل حکومت اسلامی شده و بخشی نیز مبارزان امروز در انقلاب اسلامی هستند یعنی افرادی که مبارزه گفتمانی برای پیشبرد اهداف انقلاب را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قبل از این جلسه با جوانان دانشمند همدان دیدار داشتم که سیستمی طراحی کردند در بسیاری از کشورها این سیستم نصب می‌شود و مجموعه‌های امنیتی و مانند آن بهره می‌برند افزود: این گروه‌ها الان مبارزان امروز گفتمان انقلاب اسلامی هستند چون در نوع خود نقش جهاد علمی را پیش می‌برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اگر این گروه‌ها را الگوسازی کنیم در واقع از افرادی تجلیل کردیم که امروز به صورت عملی گفتمان انقلابی اسلامی را پیش برده‌اند و جزو حلقه مبارزان انقلاب اسلامی تعریف می‌شوند گفت: حرکت رو به جلوی انقلاب یعنی تربیت انسانهایی که با وجود همه مخالفت‌ها و موانعی که پیش روی آنها ایجاد می‌شود، اقداماتی خاصی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌ها را تبیین و آنها در خدمت آرمانها و دستاوردهای انقلاب برد که بهترین بستر آن دهه فجر است چون مردم انسی با انقلاب پیدا کرده و خاطرات آن را مرور می‌کنند افزود: برای مثال می‌توان از ساختارهای موفق نظیر مجموعه گروه ابوذر در نهاوند نام برد که بسیار دقیق و ساختارمند بودند.

نظیری اضافه کرد: وقتی مرام‌نامه گروه ابوذر را می‌خوانیم احساس می‌کنیم چند بچه دبیرستانی و محصل چقدر فکر دقیقی نسبت به اسلام داشتند، آنها اول اسلام را شناختند و بعد ساختاری تشکیل دادند و در مبارزات شرکت کردند که هنوز پس از ۴۰ سال مردم نهاوند از آنها یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های این چنینی در استان بسیار داریم و قرار است کارگروه استانی باشد و همه شهرستان‌ها کار انجام شود تاکید کرد: کارگروه متناظر با این موضوع در شهرستان‌ها به صورت شبکه‌ای ایجاد شود تا در دورترین روستاها هم این موضوع مد نظر قرار گیرد.

انتتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول