اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کمربند جنوبی مشهد در مطالعات و ارزیابی محیط زیستی مردود شد

دوشنبه گذشته در جلسه‌ای مشورتی که با حضور گروه نظارت دانشگاه، شهرداری مشهد، نمایندگان دادستانی، استانداری و سازمان‌های ذی ربط و سمن‌ها، به صورت مجازی برگزار شده، مشاور محیط زیستی کمربند جنوبی به عدم اجرای این پروژه مخرب رای داده و تاکید کرده طبق بررسی و مطالعاتی که تاکنون در بحث ارزیابی محیط زیستی کمربند انجام شده، رای به عدم اجرای این پروژه بیشتر از اجرای آن است.

کمربند جنوبی  مشهد در مطالعات و ارزیابی محیط زیستی  مردود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اردیبهشت امسال  با پیگیری‌های خبرنگار فارس مشخص شد برخلاف ادعایی که شهرداری مشهد در بستن قرارداد با مشاور محیط زیستی کمربند جنوبی از مدتی قبل مطرح کرده بود،اساسا قراردادی بسته نشده است، تناقضی که رسانه‌ای شدنش باعث انعقاد قرارداد شد.

مجید مخدوم، رییس هیات مدیره انجمن ارزیابی محیط زیست ایران در مصاحبه با خبرنگار فارس، شروع مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی را منوط به انعقاد قرارداد دانسته و تصریح کرده بود: قرارداد از طرف ما امضا شده اما متوجه تعلل شک برانگیز شهرداری مشهد در امضای قرارداد و قطعی کردن موضوع نمی‌شوم، حتی چندین بار موضوع را از مهندس کاظمی( معاون عمران شهرداری مشهد) و مشاور شهردار جویا شده‌ام و خواسته‌ام زودتر تعیین تکلیف شود.

پس از این مصاحبه و فشارهای رسانه‌ای در نهایت قرارداد منعقد  و قرار شد مشاور ظرف مدت 6 ماه(پایان آبان ماه) نتایج مطالعات را ارائه دهد اما مشاور نیمه‌های آبان ماه «درخواست تمدید مهلت» کرد و این قضیه همچنان ادامه دارد.

حالا اما فعالان محیط زیست عنوان می‌کنند که در جلسه مشورتی دوشنبه 22 دی ماه که با حضور مشاور گروه نظارت دانشگاه، کارفرما (شهرداری) و گروه مشورتی(نمایندگان دادستانی،استانداری نهادها و سازمان های ذی ربط و  سمن ها) به صورت مجازی برگزار شده، مشاور محیط زیستی کمربند جنوبی به عدم  اجرای این پروژه مخرب رای داده و تاکید کرده طبق بررسی  و مطالعاتی که تاکنون در بحث ارزیابی محیط زیستی کمربند انجام شده، رای به عدم اجرای این  پروژه بیشتر از اجرای آن است؛ موضوعی که پیگیری خبرنگار فارس از دیگر افراد آگاه هم موید آن است.

اظهارات منابع آگاه و برخی حاضرین  در این جلسه مبنی بر تحت فشار گذاشتن مشاور از سوی شهرداری به عنوان کارفرما، موضوع قابل تامل دیگری است که به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به آن پاسخگو باشد و علت این همه اصرار بر اجرای این پروژه پرمناقشه را برای افکار عمومی شفاف کند. موضوعی که هر بار از سوی منتقدان مطرح شد با برچسب‌ سیاسی کاری مسکوت ماند و این در حالی است که منتقدان و مخالفان این پروژه فارغ از بحث های کارشناسی و تخصصی، دارای سلایق سیاسی مختلف هستند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول