اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دل بستن به آمریکا بیهوده است/ گلایه از وضعیت فرهنگی هرمز

امام جمعه بندرعباس با بیان این که دل بستن به آمریکا به مثابه دل بستن به گرگ درنده است، تأکید کرد: چهره واقعی آمریکا همان تروریست‌های جنایت‌کاری هستند که سردار رشید ما را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

دل بستن به آمریکا بیهوده است/ گلایه از وضعیت فرهنگی هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در ایام عزاداری حضرت زهرای مرضیه قرار داریم  و از وجود با برکت این بانوی مکرم در سراسر عمر شریف‌شان درس‌های عظیم و بزرگی به جای مانده است که مهم‌ترین آنها همراهی با ولایت و اخلاق و محبت به خانواده و اطرافیان است که نسلی از او به جای نهاده شده که همگی آنان تاریخ‌ساز و هویت آفرین هستند.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری با شکوه اما توأم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌های فاطمی در سراسر استان هرمزگان، افزود: توسل و تأسی به حضرت زهرای مرضیه (س) منشأ تکامل انسان و نزدیکی به خدای متعال است و سیراب شدن از چشمه معرفت و کرامت همه امامان معصوم ما از رهگذر شناخت این بانوی عزیز می‌گذرد.

امر به معروف به معنای تجسس در زندگی مردم نیست

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و تأثیر آن بر تحقق حکمرانی شایسته و سعادت آحاد بشر در جامعه، عنوان داشت: صبوری در به ثمر رسیدن امر به معروف و رعایت فضایل اخلاقی در انجام این فریضه از یک سو و عدم دخالت و تجسس در زندگی مردم از سوی دیگر در تحقق این فریضه بسیار لازم و ضروری است و هرگز نمی‌توان با خشونت و برخوردهای قهری موجب ثمردهی و ثمربخشی این فریضه شد.

وضعیت فرهنگی هرمز مناسب نیست

 حجت الاسلام عبادی‌زاده در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس تصریح کرد: حضور گروه‌های سازمان یافته در ساحل هرمز و قبح شکنی و انجام اقدامات زشت و نامناسب فرهنگی جای گلایه دارد. متأسفانه چند سالی است که مردم هرمز شاهد چنین وضعیت نامناسب و فسادآلودی هستند و این شرای در شأن مسؤولان و مردم این استان نیست و باید جلوی شبکه‌های هدفمندی که از دیگر استان‌ها جوانان را با گرایش‌های شیطان‌پرستی، بهاییت و دیگر فرقه‌های نوظهور به هرمز می‌کشانند، گرفته شود.

وی از جزیره هرمز به عنوان جزیره شهدا یاد کرد و بیان داشت: پشت پرده این اقدامات بدون شک، شبکه‌های سازمان دهی شده‌ای هستند که در عنوان گردشگر اما در باطن دیگر کارها و فعالیت‌ها به هرمز می‌آیند و جو این جزیره را آلوده کرده‌اند.

امام جمعه بندرعباس از مردم استان خواست تا حتما به همراه خانواده خود در این مکان‌ها حاضر شوند و عرصه را بر این گونه افراد و گروه‌ها تنگ کنند و با حضور اجازه ندهند که این وضعیت تداوم یابد.

دستگاه‌های امنیتی ورود کنند

حجت الاسلام عبادی‌زاده از دستگاه‌های امنیتی نیز خواست تا به بخش سازمان‌یافته و شبکه‌ای این جریانات آلوده که جوانان را با مقاصدی خاص به هرمز و سواحل آن می‌کشانند، ورود کرده و وضعیت هرمز را سامان دهند چرا که وضعیت کنونی این جزیره حاکی از فعال شدن برخی جریان‌های ضدفرهنگی در آن است و همه باید در این زمینه مسؤولانه عمل کنیم.

دل بستن به آمریکا عبث است

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به اتفاقات اخیر آمریکا و رخدادهای پیرامون برگزاری انتخابات و جابجایی دولت‌ها در این کشور اشاره و بیان داشت: این تغییر و تحولات چهره زشت اما واقعی آمریکا را به ملت‌های جهان نشان داد. این همان آمریکایی‌ است که سردار رشید ملت ایران را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند و لذا آنانی که دل به آمریکا بسته‌اند بدانند که کاری عبث و بی‌ارزش را پیش گرفته‌اند.

وی توفیقات جبهه مقاومت در منطقه و جهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر جا در برابر استکبار کوتاه بیاییم، جلوتر می‌آیند و گستاخانه‌تر رفتار می‌کنند و طلبکار می‌شوند اما هر جا که رفتاری جهادی و انقلابی از خود نشان داده‌ایم، آنان بساط زورگویی‌شان را جمع کرده‌اند.

امام جمعه بندرعباس به رفتارهای ظالمانه و خیانت‌کارانه سران کاخ سفید در ادوار مختلف نیز اشاره و عنوان کرد: جمهوری خواه و دموکرات فرقی برای ملت ما ندارد و ما باید در مدار رهبری، کار و هدف خودمان را دنبال کنیم.

دولت نباید برنامه‌ریزی‌‌های خود را به رفتار آمریکا گره بزند

حجت‌الاسلام عبادی‌‌زاده در پایان اظهار داشت: دولت نباید برنامه‌ریزی‌های خود را در مسائل مختلف سیاسی واقتصادی به رفتار آمریکایی‌ها  و اروپایی‌ها گره بزند بلکه می‌بایست با اجرای دو سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و تلاش برای جهش تولید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون‌زا، جامعه را هدایت و راهبری کند و مطمئن باشد که آمریکایی‌ها همچون تمامی این 42 سال اخیر کاری جز دشمنی و فریب با ملت ایران نداشته و نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول