اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد/افت 15 درجه‌ای دمای هوای استان در پایان هفته جاری

کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: طی امروز و فردا بارش‌هایی برای نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه سامانه بارشی بطور فراگیر و گسترده کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کردستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد/افت 15 درجه‌ای دمای هوای استان در پایان هفته جاری

نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد از امروز تا آخر هفته امواج بارشی به تناوب استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در این مدت آسمان استان در اغلب ساعات ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف، و وزش باد گاهی شدید خواهد بود.

به گفته احمدیانی، طی امروز و فردا بارش‌ها بیشتر برای نواحی غربی استان مثل بانه، مریوان، منطقه اورامان و غرب سنندج و سقز پیش‌بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه سامانه بارشی بطور فراگیر و گسترده کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت سیستم بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا صبح روز پنجشنبه (بویژه برای نیمه غربی استان) است و با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان، در این مدت ریزش‌های جوی عمدتا بصورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: این شرایط سبب کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌ها و کاهش محسوس دید افقی و لذا اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی خواهد شد.

احمدیانی اظهار کرد: با توجه به ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی دمای هوا در روزهای پایانی هفته بویژه در نواحی شمالی و شرقی استان بطور میانگین 10 تا 15 درجه افت خواهد کرد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول