اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از محور سمنان-فیروزکوه/ تهران هم دست بجنباند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از محور سمنان-فیروزکوه خبر داد و خواستار توجه مسؤولان استان تهران به این محور مهم شد.

نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر از محور سمنان-فیروزکوه/ تهران هم دست بجنباند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: روند ساخت طرح‌های عمرانی و زیرساختی با سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان شتاب گرفته است.

وی افزود: قول و قرارهای خوبی در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان انجام شد و تحقق برنامه و تصمیم‌های در نظر گرفته شده در این سفر، روند تکمیل طرح‌های عمرانی در حال ساخت را شتاب می‌بخشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: در محور سمنان-فیروزکوه طرح نصب نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر در حال انجام است و در حوزه تهران هم باید تلاش شود برای تکمیل این طرح همسان با بخش سمنان اقدامات لازم صورت گیرد.

فخری گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی در حوزه راه شرق استان سمنان، برنامه‌های خوبی گزارش شد که با پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات در این حوزه اقدام شود.

وی بیان کرد: راه و محورهای ارتباطی یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی استان سمنان است که باید مسؤولان برای ساخت و تکمیل طرح‌های زیرساختی در این حوزه همواره در تلاش باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: بازدید از آزادراه حرم تا حرم، جاده در حال ساخت سرخه-سمنان و دامغان و معلمان، و افتتاح بخشی از محور شاهرود-آزادشهر در سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده بود و تحقق وعده‌های وزیر راه در این سفر نیازمند پیگیری مستمر است.

فخری گفت: بازسازی هشت نقطه حادثه خیر در جاده‌های استان سمنان و کاهش ۳۰ درصدی سوانح رانندگی با تلاش مسؤولان و مردم محقق شد.

اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سمنان

سرهنگ تقی کبیری، رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در اجرای طرح زمستانه، پلیس‌راه با تمام کارکنان خود برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان در تلاش است و در روزهای گذشته در جاده شاهرود-آزادشهر به دلیل سردی هوا و بارش باران و برف چهار مرتبه محورهای مذکور مسدود شد که در این حین پلیس‌راه به ۷۱ خودرو در راه مانده امدادرسانی کرد.

وی گفت: گردنه آهوان در چند روز گذشته به دلیل بارش برف و سردی هوا، تنها ۲۰ دقیقه مسدود شد و در این دقایق با توجه به سردی هوا، پلیس‌راه به ۹۰ خودرو در راه مانده امدادرسانی کرد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بیان کرد: در مجموع پلیس‌راه استان سمنان در هفته‌های گذشته به ۳۲۶ خودرو در محورهای مختلف استان سمنان امدادرسانی کرد.

کبیری عنوان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۲۳۲ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند که این رقم در مدت مشابه سال ۹۹ با ۲۹ درصد کاهش به ۱۶۵ مورد رسید.

وی افزود: در ۹ ماهه سال ۹۸، ۲ هزار و ۲۱۸ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۸ درصد کاهش، یک هزار و ۵۹۱ مورد بود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بیان کرد: از اول فروردین سال جاری تاکنون ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان برون‌شهری سوانح رانندگی در استان سمنان در لاین جنوبی محور پرتردد تهران-مشهد بوده است و در مدت مذکور ۵۶ نفر در این محور جان باختند.

کبیری گفت: ۲۲ درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت استان سمنان از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون در لاین شمالی محور تهران-مشهد و هفت درصد در راه روستایی بوده است.

ایجاد چشم‌اندازهای مصنوعی؛ در دستور کار

احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این جلسه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در هر ۳۵ کیلومتر از جاده اصلی تهران-مشهد در محدوده استان سمنان یک اقامتگاه بین‌راهی راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه بین‌راهی براساس استانداردهای جهانی، با هماهنگی استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از سال گذشته با تدوین برنامه راهبردی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: در زمان اوج سفرها، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر دارد تعدادی از توقفگاه‌های بین‌راهی را برای اسکان مسافران عبوری تجهیز کند.

منصورکیایی گفت: راه‌اندازی چشم‌اندازهای مصنوعی برای جلوگیری از واژگونی خودروهای عبوری در دستور کار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول