اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بارش برف و باران شدید در گیلان طی امروز و فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه‌ای سرد و بارش زا وارد استان شده، گفت: سامانه بارشی سرد و بارشی تا ظهر فردا در استان همراه بوده و به‌تدریج از غرب استان خارج می‌شود.

بارش برف و باران شدید در گیلان طی امروز و فردا

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه‌ای ناپایدار وارد استان شده، اظهار کرد: با شمالی شدن جریانات، شرایط برای افزایش ابر و وزش باد در استان مهیا شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سامانه سرد و بارش زا در استان تقویت‌شده، افزود: از امروز بارندگی در ارتفاعات و به‌تدریج در دامنه‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه لغایت پنجشنبه در بعضی نواحی جلگه‌ای مخلوط برف، باران و باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: از پنج‌شنبه بعدازظهر با تضعیف سامانه به‌تدریج از غرب استان ناپایداری‌ها کاهش‌یافته و برای روز جمعه یخبندان مورد انتظار است.

دادرس از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان خبر داد و گفت: از امروز تا فردا بارش برف و باران شدید همراه با وزش باد و کاهش محسوس دما در انتظار گیلانیان است.

وی با اشاره به اثر مخاطرات فعالیت سامانه سرد و بارش زا در گیلان طی امروز و روزهای آینده تصریح کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، محورها و گردنه‌های برف‌گیر، مه آلودگی و کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، خسارت به سازه‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، آب‌گرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال لغزش و رانش، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی ازجمله اثر مخاطره پیش‌بینی‌شده طی امروز و روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد که تجهیزات برف‌روبی و نمک‌پاشی و ارگان‌های خدمات‌رسان آماده باشند و از سفرهای غیرضروری اجتناب شود.

دادرس همچنین توصیه کرد بخش مختلف کشاورزی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند و در تردد جاده‌ای و عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول