اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شاید تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه امسال دانشگاه‌ها این بوده که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است به همین دلیل تخصیص‌ها را کامل ابلاغ نکرده‌اند.

تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه دانشگاه‌ها

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره اختصاص بودجه دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تقریباً همه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی که عملاً به صورت خودگردان اداره می‌شوند در سال جاری با مشکلات فراوانی در پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی مواجه بوده‌اند و سال آینده نیز با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد؛ البته با توجه به تورم شدیدی که در یکی، دو سال اخیر داشته‌ایم، رشد بودجه متناسب با افزایش هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای نیست.

وی افزود: شاید تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه امسال دانشگاه‌ها این بوده که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است به همین دلیل تخصیص‌ها را کامل ابلاغ نکرده‌اند، ولی متأسفانه اینطور نیست و هزینه‌های دانشگاه‌ در شرایط فعلی هم سرسام‌آور است و مجموعه آموزش عالی را در ماه‌های پایانی سال با مشکلات فراوانی روبرو خواهد ساخت.

امید گفت: اغلب قریب به اتفاق دانشگاه‌ها به دلیل اینکه منابع مالی کافی در اختیار ندارند و درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده آنها نیز به دلیل همه‌گیری کرونا محقق نشده است، نتوانسته‌اند پرداختی‌های کارکنانشان را مطابق با مصوبه دولت و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه انجام دهند که این موضوع باعث بروز سوء تفاهم بین کارکنان و مسؤولین آموزش عالی بوده و مشکلات زیادی برای خانواده آموزش عالی به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: قطعاً در آمدهای اختصاصی پیش‌بینی شده دانشگاه‌ها در سال آینده نیز به طور کامل محقق نخواهد شد؛ بنابراین با این میزان رشد پیش بینی شده در بودجه عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، حوزه آموزش عالی در سال آینده با  مشکلات مالی به مراتب بیشتری مواجه خواهد بود.

وی گفت: البته اگر امسال تخصیص‌ها بر اساس وعده‌هایی که داده شده است 100 درصد به دانشگاه‌ها پرداخت شود، مشکلات سال آینده کمی قابل تحمل‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول