اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری «یددرمانی» در مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک امید همدان

مدیرعامل کلینیک امید همدان از پیگیری «ید درمانی» در مرکز پزشکی هسته‌ای در این مجموعه خبر داد.

پیگیری  «یددرمانی» در مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک امید همدان

سامان طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا حجم زیاد مراجعات به کلینیک امید را داشتیم و با چالش‌هایی از لحاظ ازدحام جمعیت مواجه بودیم اظهار کرد: نخستین کاری که در کنترل این وضعیت انجام شد، راه‌اندازی سیستم نوبت‌‌دهی کاملا الکترونیک و مکانیزه بود و از طریق پیامک، اینترنت و تلفن این کار پیش می‌رفت .

وی با بیان اینکه بخش کمی از نوبت‌دهی‌ها برای مراجعات حضوری بود تا افرادی که دانش نوبت‌گیری اینترنتی را ندارند از این امکان برخوردار شوند گفت: مرتب از طریق بلندگو و سیستم پیجینگ کلینیک امید پیام‌هایی را برای افراد پخش می‌کردیم تا سر ساعت به مرکز مراجعه کنند ضمن اینکه سعی می‌کردیم با نحوه چیدمان صندلی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

مدیرعامل کلینیک امید همدان با اشاره به اینکه سیستم نگهبانی تقویت شد تا راهنمایی بیماران انجام و آنها در مسیرهای نادرست قرار نگیرند افزود: درب در کلینیک تب‌سنجی و ضدعفونی کفش‌ها انجام می‌شود و هر روز سه بار مطب‌ها، صندلی‌ها و جاهایی که بیماران مراجعه می‌کنند، ضدعفونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی در خصوص تقویت سیستم تهویه کلینیک داشتیم عنوان کرد: دستگاه ترموویژن( دوربین‌های حرارتی) در تب‌سنجی بیماران خریداری شد تا از ورود بیماران به مرکز جلوگیری و یا به سیستمی هدایت شوند که توسط متخصص عفونی یا داخلی معاینه انجام و آنها وارد بخش‌های دیگر نشوند و آلودگی منتشر نشود.

طالبی با بیان اینکه مکاتباتی با حراست داشتیم تا تعداد نگهبانان کلینیک را افزایش دهند و راهنمایی بیماران سریع و بهتر انجام شود و بیمار جاهای مختلف نرود گفت: برای میز منشی‌ها حفاظ تعبیه شده تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و هر روز وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک، شیلد در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد.

وی از ورود تجهیزات جدید از زمان را‌ه‌اندازی این مجموعه  خبر داد و افزود: رادیولوژی دیجیتال راه‌اندازی شده و در حال حاضر دو مرکز سونوگرافی، داروخانه مستقل، آزمایشگاه فعال است.

مدیرعامل کیلنیک امید همدان با اشاره فعالیت مرکز پزشکی هسته‌ای  که در غرب کشور از لحاظ تجهیزات بی‌نظیر است گفت: هر روز نیز امکانات این مرکز ارتقا می‌یابد که پیگیر انجام ید درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه تجهیزات خوبی وارد مرکز درمانی کلینیک امید شده است عنوان کرد: آندوسکوپی و کلونوسکوپی هم از قبل بوده و نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری حاکم است و هر روز نیز تجهیزات جدیدی در راستای ارتقای آن وارد مرکز می‌یابد.

طالبی از پیگیری ارتقای ایمنی کلینیک امید نظیر راه‌اندازی راه‌پله‌های اضطراری و نصب نرده سخن گفت و افزود: در حال حاضر طبق آخرین آمار ۴۷ متخصص و فوق تخصص در این کلینیک مشغول ارائه خدمت هستند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد:‌ به دلیل بیماری کرونا مراجعه تعداد کمی از بیماران کاهش یافته اما قبلا ۱۸ تا ۲۲ هزار نفر ماهانه مراجعه و خدمات دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول