اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کاهش جرایم کیفری توهین و تهدید در گلستان/ صدور ۴ هزار و ۵۰۰ حکم جایگزین حبس در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان به تلاش‌های دادگستری استان برای کاهش ورودی پرونده به محاکم خبر داد و گفت: خوشبختانه ورودی پرونده های با موضوع توهین ۳۷ درصد، تهدید ۳۲ درصد، خیانت در امانت ۲۷ درصد و ضرب و جرح ۲۶ درصد امسال کمتر شده است .

کاهش جرایم کیفری توهین و تهدید در گلستان/ صدور ۴ هزار و ۵۰۰ حکم جایگزین حبس در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق و تکالیف خود را یکی از علل کاهش جرایم عنوان کرد و از رسانه‌ها دعوت کرد: به دستگاه قضایی برای افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم بیش از پیش کمک کنند.
وی بر استفاده از توانمندی سازمان‌های مردم‌نهاد هم تاکید کرد و افزود: قانون برای سمن‌ها فرصتی فراهم کرده که براساس آن می‌توانند علیه مدیران به اتهام ترک فعل یا تخلفات اعلام جرم کنند.
  رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: نظارت مردم بر دستگاه‌های قضایی، نظارت مردم به دستگاه‌های اجرایی از دیگر ابتکاراتی بود که ما در سطح استان در نظر گرفتیم تا بتوانیم مشکلات مردم را رسیدگی قرار دهیم.
هاشمیان گفت: تلفن ۱۲۹ می‌تواند در منزل به مردم استان مشاوره حقوقی ارائه کند و مردم می‌توانند براساس این مشاوره‌های حقوقی دعوی خود را پیگیری کنند.
مسئول کارگروه تخصصی قضایی ستاد دهه فجر گلستان نبود نگاه پیشگیرانه در امور مانند ساخت و سازها را یکی از علل وقوع جرم عنوان کرد، گفت: تدوین پیوست پیشگیری از جرم در اقدامات عمرانی و توسعه‌ای دستگاه‌ها یک ضرورت است.
هاشمیان گفت: از ابتدای امسال هم با کمک خیرین و ستاد دیه، ۴۵۰ نفز از زندانیان جرایم غیرعمد، از زندان آزاد شدند.
وی از صدور ۴ هزار و ۵۰۰ حکم جایگزین حبس در ۹ ماهه امسال هم خبر داد و گفت: این آرا برای محکومان فاقد سابقه کیفری و کسانی که جرایم سبک و غیرعمد مرتکب شده‌اند صادر می‌شود و نگاه قانونگذار و قضات برای مجرمان جرایم خشن و تهدیدکنندگان علیه امنیت و نوامیس مردم همچنان سخت‌گیرانه است.
انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول