اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

گلایه‌ها از روند صدور پروانه در شهرداری ادامه دارد؛ مردم در «فارس‌من»: چاره هوشمندسازی است

گروهی از مخاطبان «فارس من» با انتقاد از روند کُند صدور مجوزهای شهرداری،خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم به صورت هوشمند در راستای تأمین رضایت شهروندان شدند.

گلایه‌ها از روند صدور پروانه در شهرداری ادامه دارد؛ مردم در «فارس‌من»: چاره هوشمندسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس، طی سالیان گذشته، فرآیند شهرسازی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های شهرداری به شمار می‌رود که مورد استفاده بسیاری از شهروندان و فعالان صنعت ساختمان قرار گرفته است. لذا به دلیل مراجعات مردم به حوزه شهرسازی برای صدور مجوزهای ساختمانی در دفاتر خدمات الکترونیک، این حوزه به عنوان یکی از حوزه‌های شکل‌گیری تخلفات در ساختار شهرداری است.

 

بنابراین شهرداری باید برای واگذاری خدمات تصدی‌گری صدور مجوزها به دفاتر خدمات الکترونیک، یکپارچه‌سازی بخش‌های صدور مجوز شهرسازی و ایجاد بستر مبتنی بر خدمت و هوشمندسازی بخش‌های مختلف سامانه، عزم خود را جزم کند لذا تحقق هر چه بهتر این موارد نیازمند شناسایی و رفع گلوگاه‌های مشکلات اجرایی در ایجاد توسعه خدمات شهری است.

 

در این زمینه تعدادی مخاطبان «فارس من» طی ثبت سوژه‌ای با گلایه از درجا زدن معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در الکترونیکی کردن صدور پروانه، خواستار رفع هر گونه کاستی و نارسایی‌ها در سطح خدمات‌رسانی به مردم شدند. «فارس من» هم طی مصاحبه‌ای با سردبیر این سوژه در جریان خواسته مخاطبانش قرار گرفت.

 

سردبیر سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من»، با بیان اینکه شهرداری به جای اینکه مشکلات مردم را در صدور پروانه ساخت مرتفع کند، مانعی بر سر راهشان شده است، اظهار داشت: مراجعین برای دستور نقشه ساختمان، هفته‌ها در راهروهای شهرداری سرگردان هستند تا بتوانند کارهای اداری را انجام دهند.

 

وی اضافه کرد: وعده‌های شورای شهری‌ها و معاونت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران درباره هوشمندسازی و الکترونیکی کردن مجوزها به الگوی مطلوب نرسیده و اقدامات ویژه‌ای در مجموعه داده‌های نهادهای عمومی  به صورت یکجا انجام نشده‌ است.

 

این مخاطب خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن شهر باید از ضروریات حوزه مسکن، شهرسازی و شهرداری باشد و انتظار می‌رود ارتقای زیرساخت‌های خدمات دولت الکترونیک علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌ها و وقت بر حرکت سازمان‌ها در مسیر هوشمندسازی پیش رود.

 

وی تصریح کرد: تحقق تهران هوشمند باعث چابک‌سازی سیستم شهرداری، ارائه خدمات سریع و باکیفیت، حذف بروکراسی‌های اداری و کاهش ترددهای شهری و در نهایت رضایت شهروندان خواهد شد.

 

سردبیر سوژه در پایان با تأکید بر این موضوع که چارچوب‌های صدور پروانه به صورت هوشمند در شهرداری به طور کامل عملیاتی نشده است، خواستار اجرای کامل هر چه زودتر الکترونیکی خدمات شهری در راستای کمک به اقتصادی پویا شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول