اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کشف وسایل زنده‌گیری سهره‌های طلایی در نهاوند

رئیس محیط زیست نهاوند از کشف وسایل زنده‌گیری سهره‌های طلایی خبر داد.

کشف وسایل زنده‌گیری سهره‌های طلایی در نهاوند

مهرداد سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با هوشیاری محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان نهاوند وسایل زنده گیری سهره طلایی کشف و دو قطعه پرنده زنده نیز ضبط شد.

 وی افزود: روز گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل روزانه  از مناطق تحت مدیریت و حوزه‌های استحفاظی، یک گروه متخلف که اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کردند شناسایی کردند که متخلفین با مشاهده مامورین یگان حفاظت متواری شدند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند افزود: مأموران اجرایی برای دستگیری آنان اقدام به تعقیب متهمان نمودند که متاسفانه متخلفین با استفاده از فرصت موفق به فرار شدند اما با هماهنگی دستگاه قضایی کار شناسایی آنها در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: در جریان این تعقیب و گریز از متخلفان دو فرد سهره طلایی، یک رشته دام زنده‌گیری پرندگان، یک عدد قفس چوبی و یک قفس فلزی کشف و توقیف شد که سهره‌های طلایی توسط محیط بانان به اداره محیط زیست تحویل شدند که پس از بهبودی کامل و بازیابی توان پرواز رهاسازی خواهند شد.

وی هشدار داد: هرگونه تیراندازی، شکار، زنده‌گیری، آزار و اذیت حیوانات و صید گونه‌های جانوری بدون کسب مجوز تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

سلگی از مردم شهرستان خواست به منظور حفظ تنوع جانوری و محیط زیست شهرستان ضمن همکاری با این اداره گزارش تخلفات زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباطات مردمی۱۵۴۰  به اطلاع ماموران حفاظت محیط زیست اعلام نمایند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول