اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احداث واحدهای مسکونی غیرمجاز در حاشیه «قوبی چای»/ انتظار برای ابلاغ طرح جامع بناب 10 ساله شد

رئیس شورای اسلامی شهر بناب با انتقاد از عدم تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری بناب گفت: بعد از گذشت بیش از 10 سال، طرح جامع بناب ابلاغ نشده و همین امر باعث شده تا مشکلات در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز به وجود بیاید!

احداث واحدهای مسکونی غیرمجاز در حاشیه «قوبی چای»/ انتظار برای ابلاغ طرح جامع بناب 10 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمدباقر ولایی امروز در اولین جلسه کار گروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان بناب اظهار داشت: قانون شهرداری مربوط به 70 سال پیش است که خلاءهایی در آن وجود دارد که باید اصلاح شوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه شهرداری بناب در برنامه‌ریزی و ترسیم جامع شهری بناب هیچ نقشی ندارد و این کار توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود و از این رو نیازهای شهری بناب در این طرح پیش‌بینی نشده است و مشکلات ساخت و ساز از این ناحیه نشأت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب همچنین با اشاره به ساخت و ساز 20 واحد مسکونی در حاشیه رودخانه«قوبی چای» از دیزج جنوبی تا میدان بسیج اظهار کرد: قوبی چای یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های شهرستان در داخل شهر بناب است و حجم بالایی از آب‌های سطحی شهر از طریق این رودخانه جمع‌آوری می‌شود.

ولایی تأکید کرد: قطعاً ساخت و ساز در حاشیه رودخانه قوبی‌چای می‌تواند پیامدهای ناگواری برای بناب داشته باشد.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان 150 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و شهر بناب با توجه به مهاجرپذیر بودن آن و رشد بالای جمعیتی نیازمند توسعه و برنامه ریزی شهری است تا بدین طریق بتوان ضمن ایجاد امکانات ساخت و ساز قانونی برای مردم، نیازهای اساسی مبلمان شهری را برای رفاه شهروندان تأمین و تدارک دید.

از طرفی، برنامه‌ریزی شهری نیازمند ابلاغ طرح جامع شهر است که با گذشت بیش از 10 سال هنوز این طرح تصویب و ابلاغ نشده و هرگونه تأخیر در ابلاغ طرح جامع وضعیت اداره شهر را برای شهرداری و سایر نهادها و ادارات خدمات رسان بغرنج‌تر می‌کند.

انتهای پیام/60004/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول