اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آزادسازی پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان تا ۲۲ بهمن

شهردار سمنان گفت: در صورت تسریع در جابه‌جایی‌ها تا دهه مبارک فجر و هم‌زمان با ۲۲ بهمن امسال، فرآیند آزادسازی پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان و بخشی از بازآفرینی‌ها انجام می‌شود.

آزادسازی پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان تا ۲۲ بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد ناظم‌رضوی عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: روند مرمت و بازسازی کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان بر اساس زمان‌بندی شهرداری سمنان در حال انجام است.

وی افزود: چندین تغییر شکلی و الحاقات در داخل کاروانسرای شاه‌عباسی به وجود آمد که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال اصلاح و مرمت این بخش‌ها هستیم.

شهردار سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان مکان جدیدی را برای ساختمان اداری اداره کل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان در نظر گرفته است که با موافقت مدیران این اداره کل به‌زودی فرآیند جابه‌جایی‌ها انجام خواهد شد.

ناظم‌رضوی بیان کرد: در صورت تسریع در جابه‌جایی‌ها تا دهه مبارک فجر و هم‌زمان با ۲۲ بهمن امسال فرآیند آزادسازی دیوار کاروانسرای شاه‌عباسی و بخشی از بازآفرینی‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰ تا ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری سمنان در ارتباط با بازآفرینی و مرمت و مراحل حذف دیوار این بنای تاریخی فعالیت دارند.

شهردار سمنان ادامه داد: برنامه قابل‌اجرا برای تزئین و طراحی مطلوب این کاروانسرا برای بازدید گردشگران و مردم شریف استان تدوین شده است.

ناظم‌رضوی خاطرنشان کرد: از تلاش‌های خالصانه دستگاه قضا، استاندار سمنان و تمام مسؤولانی و سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی که در احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نقش داشتند، نهایت قدردانی را دارم.

تزئین کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان برای جذب گردشگر 

استاندار سمنان نیز اظهار کرد: این روزها مردم بااخلاق و فهیم سمنان از آزادسازی و انجام فرایند بازآفرینی و مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی خوشحال هستند.

علیرضا آشناگر ادامه داد: بازآفرینی کاروانسرای شاه‌عباسی در رونق و آبادانی شهر سمنان بسیار تأثیرگذار است و مردم این دیار با آزادسازی این کاروانسرا خوشحال شدند.

وی گفت: شهرداری سمنان برای تعیین آب‌نما و تزئین کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان برای جذب گردشگر و بازدید عموم مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار سمنان تصریح کرد: آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سیمای خوبی به شهر سمنان می‌بخشد و این کاروانسرا در رونق اقتصادی منطقه با جذب گردشگر بسیار تأثیرگذار است.

آشناگر ادامه داد: با هماهنگی و همدلی و پیگیری مردم و مسؤولان روند انتقال زندان انجام شد و با استمرار هم‌افزایی‌ها روند بازآفرینی کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان در حال انجام است.

بازآفرینی و احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان 

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز اظهار کرد: آزادسازی و مرمت و بازآفرینی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان یک مطالبه مردمی بود و خوشحالم با هماهنگی و همدلی تمام مسئولان و مردم این مهم در حال به وقوع پیوستن است.

سیدمسعود سیادتی اضافه کرد: در نخستین دوره شورای اسلامی شهر سمنان در ارتباط با تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به‌عنوان مطالبه مردمی بحث و تبادل‌نظر شد.

وی عنوان کرد: بعد از تلاش‌های بی‌وقفه مسؤولان، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در دهه‌های گذشته بالاخره برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان اقدامات لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه شهرداری سمنان اقدامات لازم را برای بازآفرینی و احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: از دیدگاه کارشناسی استاندار سمنان در حفظ و احیای فضای سبز شهر سمنان و اقدامات وی در آزادسازی کاروانسرای عباسی سمنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول