اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است و لذا می‌طلبد همه مجموعه استان و خصوصاً افرادی که نسبت به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان دغدغه دارند در این مسئله نقش‌آفرینی کنند.

دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان با مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اداری و دولتی اظهار کرد: چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را علیرغم همه دشمنی دشمنان با اقتدار و سربلندی روزافزون سپری می‌کنیم و خداوند متعال را بیش از هر زمانی شاکر هستیم که به برکت امام(ره) و شهدا در این فرصت مغتنم و بسیار ارزشمند قرار گرفته‌ایم و لذا باید به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز یک رسالت مهم بر دوش همه قرار گرفته و آن‌هم پرداختن به تاریخ دفاع مقدس و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم می‌باشد و لذا یک حکم حکومتی و یک وظیفه شرعی برای ما محسوب می‌شود و هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی باید بر روی آن وقت بگذاریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه به جهت اهمیت کار نیاز است یک هم‌افزایی و انسجام برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در استان داشته باشیم و اقدامی ماندگار برای استان به ثبت برسانیم ادامه داد: یک تجربه ارزشمند تحت عنوان کنگره شهدای استان در اختیار ماست که می‌توانیم در این راستا از آن بهره‌مندی کنیم که نیاز است ساختار و سازمان کنگره در ادارات برای تهیه دانشنامه فعال‌سازی شود و کار زمین‌مانده دانشنامه را به‌خوبی به سرانجام برسانیم.

کریمی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس معرف کتبی، علمی، مستند و جامع نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و تاریخ استان در این مقطع است و لذا اهمیت بسیار فراوانی دارد اضافه کرد: در طول ۵ سال گذشته اقدامات و کارهای بسیار خوبی در ذیل کنگره در راستای جمع‌آوری سوژه‌ها و مدخل‌ها انجام شده و امروز حاصل زحمات هزاران نفر و دلسوزان دفاع مقدس استان در اختیار ماست و این‌ها باید در دانشنامه دفاع مقدس عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم کلیه ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌ها با انگیزه و روحیه انقلابی در این مسئله ورود پیدا کنند و نباید تنها نگاهمان به این مسئله اداری باشد چراکه یک وظیفه شرعی است و اگر از این منظر به آن نگاه شود قطعاً کار نهایی آثار و نتایج بسیار اثربخشی به همراه خواهد داشت.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در دانشنامه دفاع مقدس تمام سعی خود را باید بر این بگذاریم که هیچ مسئله‌ای در دفاع مقدس مورد غفلت واقع نشود که اینجا اهمیت حضور دستگاه‌ها را می‌رساند و این همت خود دستگاه را می‌رساند که باید  نقش خود را به خوبی ایفا کند.

کریمی تأکید کرد: تعامل دوطرفه کلیه ادارات با دبیرخانه دانشنامه یک ضرورت است که باید به خوبی اتفاق بیفتد و در همین‌جا اعلام می‌کنیم آماده شنیدن و عملیاتی کردن کلیه پیشنهادات و نظرات کارساز در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان هستیم.

وی بیان داشت: دغدغه استاندار بر تهیه دانشنامه دفاع مقدس قابل تقدیر است؛ وی در جلسات مختلف تأکید کرده‌اند کلیه دستگاه و ظرفیت‌ها در این راستا به‌کارگیری شوند و این نیازمند همت جهادی دستگاه‌ها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: نمایندگان تام‌الاختیار ادارات دستگاه‌ها که به دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس معرفی شدند باید نسبت به تهیه دانشنامه دغدغه و حساسیت لازم را داشته باشند و باید خود را پاسخگوی کلیه مسائل مربوط به دفاع مقدس آن دستگاه بدانند.

کریمی خاطرنشان کرد: اهتمام به ثبت و ضبط دقیق تاریخ دفاع مقدس استان یک اصل و ضرورت مهم است و همه باید تلاش کنند تاریخ به‌درستی منتقل شود چراکه امروز ما امانت‌دار هستیم و باید به خوبی این امانت را هم پاسداری کنیم و هم این گنج گران‌بها را به آیندگان به خوبی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر همدلی و انگیزه واقعی برای تهیه دانشنامه پای کار بیاید قطعاً کار خوبی به سرانجام خواهد رسید و بار دیگر برگ زرینی در کارنامه درخشان استان مرکزی به ثبت خواهد رساند افزود: دانشنامه دفاع مقدس سند افتخار استان مرکزی است و لذا می‌طلبد همه مجموعه استان و خصوصاً افرادی که دغدغه نسبت به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان دارند در این مسئله نقش‌آفرینی کنند.

پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیم در حوزه‌های مختلف نتیجه بازتولید ارزش‌های دفاع مقدس است

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آن چیزی که امروز باید مورد توجه ما باشد این است که کلیه انتخاب‌ها، ارتباطات، افکار و رفتارهای خودمان را در چارچوب مسیر الهی و رضایت الهی قرار بدهیم که اگر این‌گونه باشیم قطعاً در مسیر شهدا هستیم.

 

مصطفی مشایخی اظهار کرد: شهدا کلیه رفتار، افکار، انتخاب‌ها و عملکردشان در راه رضایت الهی و مسیر خداوند بود و اینکه می‌گویند شهدا قبل از شهادتشان به مقام شهادت می‌رسند از این جهت است و لذا باید این مسئله برای ما قابل اهمیت باشد که تنها در مسیر الهی باشیم.

وی افزود: امروز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی سپری می‌کنیم که در اوج عزت، سربلندی و اقتدار به سر می‌بریم و برای رسیدن به اهداف اصلی انقلاب یعنی همان تشکیل تمدن اسلامی و حکومت حضرت مهدی(عج) باید بیش از گذشته به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب توجه داشته باشیم.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه یکی از ارزش‌های مهم در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و شاخصه‌های درون این مقطع ارزشمند است که باید به آن توجه ویژه شود و به خوبی به آیندگان منتقل شود ادامه داد: خوشبختانه نظام اسلامی امروز در حوزه بازتولید ارزش‌های دفاع مقدس بسیار عملکرد قابل قبولی دارد چراکه در بیش از ۳۰ عنوان از جمله انتشار کتاب، راه‌اندازی راهیان نور، فیلم، یادواره‌ها، اقدامات فرهنگی در راستای دفاع مقدس تولیدات و دستاوردهای بسیار چشمگیری داشته است.

مشایخی بیان کرد: امروز پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیمی که در حوزه‌های مختلف به دست آوردیم نتیجه بازتولید ارزش‌های دفاع مقدس است و تبیین بخشی از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس توانسته ما را به این درجه از اقتدار و پیشرفت برساند.

وی اضافه کرد: یکی از عناوینی که امروز در حوزه تبیین و انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شده دانشنامه دفاع مقدس است که در حوزه ملی و استانی پیگیری می‌شود که در سطح کشور بیش از ۲۰۰ نوع دانشنامه داریم که دانشنامه دفاع مقدس یکی از آنها است.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امروز به برکت دغدغه‌های مسئولین ارشد استان زیرساخت‌های مناسبی برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در سطح استانی فراهم است و لذا باید قدر بدانیم و به خوبی استفاده کنیم.

مشایخی تصریح کرد: دستگاه‌های اداری و فعالین مرتبط با دفاع مقدس تهیه دانشنامه دفاع مقدس را به عنوان یک وظیفه و رسالت مهم برای خود بدانیم و از کلیه ظرفیت‌ها و توان لازم برای این کار استفاده کنیم.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان یک مسئله فرا دستگاهی است و یک مسئولیت اجتماعی در قبال همه ما است که مسئولین ارشد استان از جمله استاندار نیز بر تهیه دقیق آن تأکید فراوانی دارند.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: همان‌گونه که دستگاه‌ها و ادارات استان دغدغه و اقدامات میدانی خوبی برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان و تکمیل موزه دفاع مقدس داشتند امروز این دغدغه باید به سمت تهیه دانشنامه هدایت شود و این یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

مشایخی بیان داشت: موزه استان مرکزی به برکت کنگره شهدای استان و همت مسئولین امروز به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کرده و لذا باید این تلاش‌ها تا تکمیل نهایی ادامه‌دار باشد چراکه موزه دفاع مقدس آبروی استان است و باید با همت و جدیت پیگیری شود.

تشکیل کمیته تخصصی جمع‌آوری در دانشنامه دفاع مقدس استان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس یک گنج گران‌بها و سرمایه تمام‌نشدنی برای ملت ایران است و لذا انتقال این گنج گران‌بها امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید به آن توجه داشته باشیم.

 

غلامرضا کریمی اظهار کرد: دفاع مقدس ملت ایران را در بین ملت‌ها سربلند عزتمند، مقتدر و افتخارآمیز کرد و لذا انتقال صحیح و درست این فرهنگ ارزشمند برای نسل جوان و آیندگان امیدبخش و انگیزه آفرین است و لذا باید به آن اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به ملت ایران درس بزرگ مقاومت، ایستادگی و قوی شدن در همه ابعاد داد و امروز تنها مسئله‌ای که می‌تواند برای ما راهگشا باشد به‌کارگیری فرهنگ دفاع مقدس است افزود: دفاع مقدس باورها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای نهفته ملت ایران را عملیاتی و به میدان آورد و لذا امروز نیازمند به‌کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم هستیم که فرهنگ دفاع مقدس الگوی پیش روی ماست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: امروز آن چیزی که می‌تواند تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر کند به‌کارگیری فرهنگ دفاع مقدس در همه ابعاد است که باید مورد توجه باشد.

کریمی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بسیار کارآمد و اثربخش باشد تهیه دانشنامه جامع دفاع مقدس است که در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در طی این ۶ سال گذشته بسترها و زمینه‌های خوبی در این راستا جمع‌آوری شده است.

وی تأکید کرد: یکی از کمک‌هایی که دستگاه‌ها و ادارات استان می‌توانند برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس انجام دهند کمک و همدلی برای جمع‌آوری مداخل، سوژه‌ها و کلیه اقدامات در تاریخ دفاع مقدس استان است که باید به خوبی به آن توجه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کمیته تخصصی جمع‌آوری در دانشنامه دفاع مقدس استان تشکیل شده که کلیه ادارات و دستگاه‌های اداری باید در این خصوص همکاری کنند چراکه دانشنامه دفاع مقدس استان متعلق به کلیه آحاد، اقشار و افراد است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

کریمی تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان با رویکرد علمی و به دور از احساسات با به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی و فرماندهان دفاع مقدس در دستور کار است که به دنبال این هستیم به کلیه مسائل و ابعاد مربوط به دفاع مقدس با به تصویر کشاندن واقعیت‌ها نقش استان را تبیین کنیم.

وی گفت: محوریت کار دانشنامه دفاع مقدس استان عملیاتی کردن بیانات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که در این راستا کمیته‌های تخصصی تشکیل شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول