اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

9900 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود/ رتبه نخست گلستان در تولید مرغ ایران

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت و دهه فجر امسال با وجود تحریم و شیوع کرونا 9 هزار و 900 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که افتتاح برخی پروژه‌های متمرکز دهه فجر با حضور وزیر اقتصاد انجام خواهد شد.

9900 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود/ رتبه نخست گلستان در تولید مرغ ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته دولت و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر امسال با وجود تحریم و شیوع کرونا 9 هزار و 900 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که افتتاح برخی پروژه‌های متمرکز دهه فجر با حضور وزیر اقتصاد انجام خواهد شد از این تعداد 3 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه افتتاح و 2 هزار و 100 میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به رشد اعتباری پروژه‌های استان گلستان تصریح کرد: در هفته دولت سال 1398 حدود 42 میلیارد تومان پروژه در استان گلستان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید و این رقم در سال 1399 تقریبا یک هزار و 500 میلیارد تومان بیشتر شده است، سال گذشته مجموعا در هفته دولت و ایام‌الله فجر 4 هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد امسال به ۹ هزار و 900 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

*سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان برای افتتاح متمرکز برخی پروژه‌های دهه فجر

استاندار گلستان از سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان برای افتتاح متمرکز برخی پروژه‌های دهه فجر خبر داد و گفت: 21 بهمن میزبان وزیر اقتصاد در استان گلستان خواهیم بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن امسال نداریم و گرامیداشت این روز به صورت جلسه شورای اداری در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

حق‌شناس با بیان اینکه استان گلستان رتبه نخست تولید مرغ را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: اگر در زمینه عرضه مرغ و تخم مرغ و روغن اتفاق افتاد به دلیل آثار تحریم است این مشکل نه فقط در استان گلستان بلکه در تمام کشور رخ داد، 90 درصد روغن کشور وارداتی است اگر کشور در این زمینه به خودکفایی می‌رسید با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی گفت: در سال 1392 میزان محصولات کشاورزی استان گلستان 3 میلیون تن بود و امسال این عدد به بالای 5 میلیون تن رسیده است در کشور میزان تولیدات محصولات کشاورزی زیر یکصد میلیون تن بود و امسال به بالای 138 میلیون تن افزایش یافته است.

*رایزنی نمایندگان گلستان برای اخذ ردیف بودجه «علاج بخشی خلیج گرگان»

استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن گرگان-مشهد افزود: این پروژه همچنان در حال مطالعه است و از لیست اجرا حذف نشده، میزان اعتبارات ریالی برای ریل گذاری از اینچه برون به سمت خراسان قابل توجه است.

حق‌شناس پیرامون طرح گردشگری آشوراده بیان کرد: در سال جاری در جلسه احیای تالاب‌های ایران 900 میلیارد تومان اعتبار مشخص شد و طرح آشوراده نیز از این اعتبارات بی نصیب نخواهد.

وی در خصوص نجات خلیج گرگان گفت: نمایندگان مشغول رایزنی هستند که ردیف بودجه برای علاج بخشی خلیج گرگان بگیرند تا روند احیای خلیج گرگان تسریع شود 400 کیلومتر معادل یک سوم آب خلیج گرگان خشک شده است اگر به داد آن نرسیم تمام آن خشک می‌شود.

* تصمیم‌گیری منطقه آزاد تجاری روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام

استاندار گلستان پیرامون اکتشاف نفت و گاز در منطقه گمیشان بیان کرد: پروژه اکتشاف گاز کلنگ‌زنی شده است مطالعات آن از قدیم انجام گرفته بود اتصال دکل از جنوب به شمال کشور مطرح است که کمی به طول انجامید، جاده سازی و بسترسازی در حال انجام است.

حق‌شناس افزود: به احتمال قوی حداکثر تا پایان سال جاری چاه حفر می‌شود و این احتمال وجود دارد از همین چاه به گاز برسیم اگر محقق نشد چاه دوم حفاری خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت منطقه آزاد تجاری اینچه برون گفت: این پروژه در حال حاضر ارتباطی به استان، مجلس و دولت ندارد و باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرانجام برسد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول