اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ارمنستان؛ بازار هدف کالاهای ایرانی/اجرای 674 پروژه اقتصاد مقاومتی در کرمان

استاندار کرمان پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این خطه را رضایت‌بخش ارزیابی کرد.

ارمنستان؛ بازار هدف کالاهای ایرانی/اجرای 674 پروژه اقتصاد مقاومتی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند امشب در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری بیان داشت: در جریان هستیم، بعضی از پروژه‌ها هرچه پیگیری شوند اما به نتیجه نمی‌رسند و نیت ما از آسیب‌شناسی پروژه‌ها این است که اگر دستگاه‌ها معطل می‌کنند، تحرک‌شان بیشتر شود و اگر سرمایه‌گذار هم عقب‌نشینی می‌کند، برایش وقت نگذارید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیگیری پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی جای تقدیر دارد، عنوان کرد: پروژه‌های عظیم باید پیگیری و تعیین‌تکلیف شوند و اگر جایی سرمایه‌گذار پای کار نمی‌آید باید به‌صورت شفاف بیان شود.

وی اضافه کرد: در یک، دو ماه آینده باید پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تصاعدی باشد و اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فکر می‌کند بانک‌ها یا دستگاه‌های اداری به دلایلی تعللی دارند حتما هشدار لازم به دستگاه‌ها داده شود و پروژه‌ها را به طور جدی جلو ببرید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان رضایت‌بخش است، افزود: سرمایه‌گذار برای پروژه‌های ۲۰۰ یا ۴۰۰ مگاواتی انرژی خورشیدی در استان کرمان پای کار آمده است و شروع موقت را آغاز می‌کنیم و در حوزه برق اتفاقات خوبی در حال روی دادن است.

زینی‌وند از آغاز پروژه‌های تولید برق در گل‌گهر سیرجان خبر داد و خاطرنشان کرد: مانعی از طرف استان کرمان به هیچ‌وجه نمی‌گذاریم برای اجرای پروژه‌های تولید برق ایجاد شود.

وی ادامه داد: بنا به گفته وزیر نفت هیچ محدودیتی در زمینه گاز در استان کرمان داریم و هر میزان گاز نیاز باشد در اختیار قرار می‌گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید بر روی تغییر کشت کار کرد هرچند این تغییر برای کشاورزان سنتی سخت است، تصریح کرد: کشت پیاز در استان کرمان باید تغییر یابد و یا برنامه‌ریزی برای بازاریابی و فروش پیاز داشته باشیم و بر اساس آن به کشاورزان بگوییم چه میزان کشت داشته باشند.

زینی‌وند اظهار داشت: کارگروه ویژه معین‌های اقتصادی در استان کرمان راه‌اندازی شود و هفته گذشته با رزم‌حسینی وزیر صمت جلسه داشتیم و قرار بر این شد شرکت مس معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب باشد و پروژه‌ای مانند شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج را در رودبارجنوب اجرا کند.

وی اضافه کرد: از اتاق بازرگانی استان کرمان قدردانی می‌کنم و خواستار راه‌اندازی کارگروه ویژه «پیاز» استان کرمان هستم تا بخشی از تولید پیاز صادر شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: صنعت استان کرمان در حال رشد است و صنایع جدیدی به محصولات ما افزوده می‌شود و بازار پاکستان و افغانستان برای محصولات کرمان بسیار خوب است و استان کرمان می‌تواند مزیت‌های خوبی برای صارات محصولات ایجاد کند.

زینی‌وند اظهار داشت: ما ظرفیت‌های خالی و پرنشده در استان کرمان داریم و سهم خدمات استان باید در اشتغال خیلی بیشتر از وضعیت موجود باشد زیرا سهم باثباتی‌ست.

ارمنستان؛ بازار هدف برای کالاهای ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در این جلسه خواستار این شد که مسائل مربوط به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال تولید برق در اولویت قرار داده شوند.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: ارمنستانی‌ها بسیار تمایل دارند، ایران جایگزین بازار ترکیه در ارمنستان شود و باید هرچه سریع‌تر نیروهای کارآمد را به ارمنستان اعزام کنیم و این فرصت را از دست ندهیم.

وی از مطالعه بازارهای مرزی خراسان رضوی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در راستای توسعه صادرات خبر داد.

اجرای ۶۷۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان هم در این نشست اظهار کرد: ۶۷۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان داریم که پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۷ هزار فرصت شغلی در سال جاری را محقق کنند.

جعفر رودری بیان داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان ۵۰ درصد سهم سرمایه‌گذاری و ۴۰ درصد سهم اشتغال را شامل می‌شوند و این در حالی‌ست که طی سال جاری باید ۴۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی از اجرای ۲۴ پروژه جهش تولید و ۲۸ پروژه سامانه ملی در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: پروژه‌ها در استان کرمان از نظر پیشرفت فیزیکی روند مطلوبی را طی می‌کنند.

رودری برنامه‌های اجرایی مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در قالب زنجیره تولید، توسعه صادرات و بازاریابی، پیاده‌سازی پنجره واحد الکترونیکی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، احصاء قانون و مقررات مزاحم، ارتقا و بهره‌وری، تامین مالی برای افزایش سرمایه‌گذاری کلان استان، نهادسازی اقتصاد مقاومتی برای بازاریابی و فروش و هدف‌گذاری خبر داد.  

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول