اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گلایه مردم درباره گاوخونی به مسؤولان عالی کشور رسانده شود

نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که گلایه مردمان ورزنه که در کنار این تالاب زندگی می‌کنند، باید به گوش مسؤولان ملی رسیده‌شود و امیدوارم نامه‌ا‌ی که امروز برای رئیس‌‌جمهور می‌فرستم منعکس‌کننده‌ی این مسائل و گلایه‌ها باشد؛ امروز تالاب گاوخونی متعلق به یک منطقه‌ی خاص نیست بلکه یک سرمایه‌ی عظیم است.

گلایه مردم درباره گاوخونی به مسؤولان عالی کشور رسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش مجازی هم‌پیمان با تالاب گاوخونی با شعار آب، تالاب، زندگی، پیوند ناگسستنی اظهار داشت: مسؤولیت سنگینی بر عهده داریم و ضرورتا باید با جدیت و سرعت بیشتری کار انجام دهیم و پیش رویم.

نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ارزش تالاب گاوخونی که در سطح ملی دارای ارزش است گفت: یکی از کارهای اولیه‌ای که انجام دادیم ارائه‌ی طرح نجات در مجلس نهم بود که به دلیل عدم همکاری محیط‌زیست کشور اجرایی نشد و روی زمین ماند.

وی افزود: یکی از مدیریت‌های بحران، پرداختن به مسأله‌ی تالاب گاوخونی به صورت سریع است و با اشاره به تپه‌های شنی در جرقویه که با بی‌توجهی درحال تخریب هستند و برای این مسائل باید به طور جدی برنامه‌ریزی شود.

مقتدایی با اشاره به این که موضوع تالاب گاوخونی وتپه‌های شنی فقط متوجه انسان‌ها نسیت بلکه پرندگان ومهاجرت سالیانه‌ی آن‌ها، درختان و اکوسیستم را دربرمی‌گیرد، گفت: ما معتقدیم اگر قرار باشد عدالت اجرا شود باید از محیط‌ زیست و اکوسیستم، درختان و جانورانی که نمی‌توانند صدای خودشان را برسانند، حمایت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات تالاب گاوخونی مربوط به کم‌آبی و قهرطبیعت است ولی بخشی هم مربوط به بی‌تدبیری هاست و  باید یک عزم در سطح استان و ملی به ‌وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال رونق اقتصادی در منطقه هستیم باید بحث گردشگری را به صورت جدی دنبال کنیم؛ تالاب گاوخونی فقط بن‌رود را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه جرقویه و کوهپایه را نیز تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد و تأثیر آن را در آینده خواهیم دید کما اینکه الان هم قابل مشاهده است.

مقتدایی با بیان این که نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که در بخش مکاتباتی یا در هر بخشی که مورد نیاز است برای حل این مشکلات کمک کنند. گفت: با تصویب مکاتبات ۹ ماده‌ای در  شورای ملی آب، الان مصوبه داریم ولی مصوبات اجرایی نمی‌شود و در همین هفته براس این مسأله جلسه‌ای با حضور همه‌ی متولیان امر برگزار کردیم.

نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نه تنها خاطرات یک سرزمین اقتضا ‌می‌کند که به تالاب باتلاق گاوخونی و زاینده‌رود توجه کنیم؛ بلکه تنوع زیستی این اقتضا را دارد و باید به کمک این زیست در منطقه بیاییم و خرابی‌ها و ویرانی‌ها را جبران کنیم و دراین راستا هماهنگی مسؤولان در سطح استان که هماهنگی مسؤولان در سطح ملی را به دنبال دارد، نیاز داریم.

وی گفت: امروز معتقدم که گلایه مردمان ورزنه که در کنار این تالاب زندگی می‌کنند، باید به گوش مسؤولان ملی رسیده‌ شود و امیدوارم نامه‌ا‌ی که  امروز برای رئیس‌‌جمهور می‌فرستم منعکس‌کننده‌ی این مسائل و گلایه‌ها باشد؛ امروز تالاب گاوخونی متعلق به یک منطقه‌ی خاص نیست بلکه یک سرمایه‌ی عظیم است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول