اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شفاه: تغییر نام فیلم «مصلحت» خواست ما نبود/قصه ملتهبی که نقد درون گفتمانی دارد

تهیه کننده فیلم سینمایی «مصلحت» که پیش از این «مصلحت نظام» نام داشت، گفت: تغییر نام فیام خواسته ما نبود اما تغییر داده شد.

شفاه: تغییر نام فیلم «مصلحت» خواست ما نبود/قصه ملتهبی که نقد درون گفتمانی دارد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، محمدحسین لطیفی در میزگرد گفتگوی ویژه برنامه «هفت» میزبان کارگردان، تهیه کننده و بازیگران فیلم سینمایی «مصلحت» بود.

محمدحسین لطیفی در ابتدا درباره تغییر نام این فیلم و اینکه آیا خواست عوامل فیلم بود که محمدرضا شفاه تهیه کننده «مصلحت» گفت: تغییر نام فیلم خواست ما نبود اما تغییر داده شد.

لطیفی با اشاره به قصه ملتهب این فیلم، در مورد نگرانی‌هایی که سبب ساخت این فیلم شد و نگرانی‌های بعدی که ممکن است شامل حال فیلم شود، سوال کرد که حسین دارابی کارگردان «مصلحت» گفت: شاید با نگاه‌هایی مواجه هستیم که نقد درون گفتمانی را بر نمی‌تابد و خوشحالیم که توانستیم هم نقد را داشته باشیم و هم نگاه به نقاط تاریک و روشن‌تر داشته باشم و این گفتمان را در دل تاریخ بیان کنیم. فیلم با همه نکات و سختی‌هایی که مواجه بود، به سرانجام رسید و در حال اکران در جشنواره فیلم فجر است.

وحید رهبانی نیز درباره نقش قهرمان مطالبه‌گر در «مصلحت» توضیح داد: وقتی قرار است حرف مردم بیان شود خیلی خوب است که نماینده‌اش باشم و حالم با بیان این دیالوگ‌ها خیلی زیاد خوب شد چراکه انتخاب برای ایفای این نقش، نوعی نعمت به حساب می‌آید.

محمدحسین لطیفی بیان کرد: مردم با بیان همین نوع حرف‌ها بود که به دنبال حق طلبی بودند و انقلاب کردند و خدشه دار شدن برخی ارزش‌ها، لطماتی در پی دارد که بسیار جدی است. نگاه و نقد شما را در این فیلم که از سر دلسوزی است، درک می‌کنم. وقتی بازیگر نیز آن را نعمت قلمداد می‌کند، نشان دهنده این است که اگر مسیری به اشتباه می‌رویم باید به مسیر اصلی برگردیم. اینها تلنگرهایی است که باید وجود داشته باشد و هستند کسانی که دوست دارند حرف‌شان مطرح شود و هنوز به آرمان‌ها معتقدند.

مجید نوروزی دیگر بازیگر فیلم سینمایی «مصلحت» نیز درباره نقش متفاوتش در این فیلم گفت: اگر بخواهم از صفر بگویم، وقتی فیلمنامه را خواندم با توجه به اینکه نزدیک به یک سال است که در سینما حضور دارم، همیشه سعی می‌کنم کاراکترهایی که انتخاب می‌کنم متفاوت باشند و کنش‌گر باشد و چه اتفاقی را در درام شکل دهد و در این چند فیلمی که بازی کردم سعی داشتم در حد خودم درست انتخاب کنم. کاراکتر «مهدی مشکاتیان» به نظرم کاراکتر دوست داشتنی و جذاب بود و از همان ابتدا که فیلمنامه را خواندم اگر می‌خواستم خودم نقش را انتخاب کنم، همین کاراکتر را انتخاب می‌کردم.

حسین دارابی در مورد فیلمنامه و اینکه چه چالش هایی را پشت سر گذاشته است، گفت: فیلم، یک داستان مرکزی داشت که جذاب بود اما بارها آن را تغییر دادیم و قصه پلیسی را مدام طراحی و منسجم کردیم تا به یک جذابیتی برسد و صرفا یک کار سیاسی نباشد. زیاد اتود زدیم و بازنویسی کردیم تا اینکه به فیلمنامه نهایی رسیدیم و سختی‌هایی که در این مسیر کشیدیم سبب شد کار قوام بیاید.

محمدرضا شفاه درباره سخت بودن پروژه «مصلحت» توضیح داد: کار سخت خوب است؛ داستانی که داشتیم آنقدر برایم جذاب و فیلمنامه خوبی بود که سختی ها به چشم نمی‌آمد. در تولید نیز تیم خیلی خوب و درجه یک کنار ما قرار گرفتند که سختی‌ها را کم کرد. این هنر حسین دارابی بود که از تیمی که در اختیار داشت خیلی خوب استفاده کرد و از توانایی آنها بهره گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول