اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خرید مازاد مردم به دلیل کمبود کالاهای اساسی در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه، مردم به دلیل مشکل کمبود کالاهای اساسی بیش از نیاز واقعی‌شان خرید می‌کنند، گفت: تا پایان ایام دهه فجر وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح پروژه‌ها به گلستان سفر خواهند کرد.

خرید مازاد مردم به دلیل کمبود کالاهای اساسی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گالیکش، میر محمد غراوی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های شهرستان گالیکش اظهار کرد: ناحیه صنعتی شهرستان گالیکش در شأن و جایگاه این شهرستان نبوده و استانداری در توازن بخشی نواحی و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های استان  برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه هیچ تبعیضی قائل نیست.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در حوزه ملی و در کنار آن از ظرفیت استانی برای رفع مشکلات نواحی و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های استان تلاش خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌ها مانند زمین، تسهیلات و امکانات برای سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی فراهم است.

وی بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در گلستان و فعال شده تا موانع موجود در مسیر استعلامات را رفع کرده و شرایط جذب سرمایه‌گذاری در استان و حمایت از سرمایه‌گذاران آسان‌تر شود.

غراوی درباره مشکلات و کمبودهای کالاهای اساسی در استان گفت: در تامین کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم‌مرغ و روغن مشکلی وجود ندارد و مشکل ما در تنظیم بازار در حوزه نظارت و بازرسی بوده که در این مسیر از حوزه بسیج کمک گرفته شده است.

وی ادامه داد: مردم بیش از نیاز واقعی خود خرید کرده و تلاش داریم تا با ایجاد سامانه برای توزیع توسط اداره کل صمت بتوانیم دست فرصت‌طلبان را کوتاه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با تمام تلاش‌های صورت گرفته امکانات و ابزار کافی برای مقابله با فرصت‌طلبان و افراد سودجو نداشته و در برخی مواقع واقعا در مقابل آنها کم می‌آوریم.

وی گلستان را یکی از پنج استان کشور در حوزه سرمایه‌گذاری نام برد و گفت: خوشبختانه شرایط خوبی در استان برای سرمایه‌گذاری فراهم بوده و گلستان یکی از پنج استان کشور است که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارند.

زیرسازی و آسفالت  جاده روستای «کندسکوه» به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

فرماندار گالیکش در این مراسم اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت مسیر جاده روستای «کندسکوه» و «سیجان» یکی از آرزوهای دیرینه مردم این روستاها بوده و برای انجام این پروژه نیاز به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با بنیاد علوی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و بنیاد مسکن قرار است بخشی از این جاده توسط حمل و نقل پایانه‌ها و بنیاد مسکن زیرسازی شده و بنیاد علوی نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار قرار می‌دهد.

علی‌اصغر میرزایی گفت: در دهه فجر امسال ۱۶۸ پروژه با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان  و اشتغالزایی ۹۳ نفر کلنگ‌زنی و یا افتتاح می‌شود که از این تعداد ۱۴۲ پروژه با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد تومان عمرانی و ۲۶ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان اقتصادی و اشتغالزا هستند.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از ۱۴۵ واحد مسکن محرومین، اجرای طرح هادی، آسفالت و جدول‌گذاری ۱۴ روستا، افتتاح ساختمان شهرداری شهر گالیکش، افتتاح کارخانه تولید آبزیان و کارخانه ریسندگی ابریشم و استخر پرورش ماهی سردابی فارسیان از جمله پروژه‌های مهم  این شهرستان در دهه فجر است.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول