اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت جهادی و مستمر تا بازگشت ثبات به بازار ادامه دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نیاز است تا دستگاه‌های متولی امر در بخش نظارت بر بازار به‌صورت مستمر و جهادی تا بازگشت ثبات به بازار پای‌کار باشند.

نظارت جهادی و مستمر تا بازگشت ثبات به بازار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد پیش از ظهر امرو در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه دفاع از حقوق مردم و مصرف‌کننده و در عین حال حمایت از تولید باید به‌صورت توأمان در دستور کار قرار داشته باشد، گفت: سازمان صمت و جهاد کشاورزی، در بحث نظارت بر اصناف و نیازهای اصلی و اساسی مردم، با یک روحیه جهادی تا پایان سال و شب عید پای‌کار باشند تا شاهد بازگشت ثبات به بازار باشیم.

وی افزود: رصد و نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت مستمر توسط گشت‌های مشترک قرار داشته و همشهریان نیز در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با سامانه‌های نظارتی سازمان صمت و تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

شریفی‌نژاد گفت: بحث تأمین میوه مطلوب و مناسب با نازل‌ترین قیمت همواره یکی از نیازهای اصلی مردم بوده و نیاز است تا در شهرستان سمنان و تمامی شهرستان‌های استان، راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار و بازار روز عرضه میوه در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین تصریح کرد: در بحث بسته‌بندی و عرضه مرغ ارگانیک و سبز نیز در استان، سازمان صمت کارشناسی‌های لازم را انجام دهد تا به‌زودی شاهد عرضه این محصول در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن تأکید بر آماده‌سازی بستر لازم به‌منظور دسترسی روستاییان به سهمیه‌های روستایی در حوزه بازار و اقلام ضروری در استان، بیان کرد: بازرسی سازمان صمت و تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک با استفاده از ظرفیت بسیج تا پایان سال و ایام عید در بحث نظارت و رصد بازار و قیمت‌ها، پای‌کار باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث توزیع مرغ خارج از سایز متعارف و مصوب در استان مورد تأیید نبوده و نیست و خرید مرغ از مرغداران در کل استان مصوب شد تا مرغ به قیمت ۱۴ هزار تومان از مرغداران خریداری شود.

مهدی سلامتی اضافه کرد: تمامی شهرستان‌های استان موظف هستند بر اساس مصوبه استانی و با قیمت مصوب اقدام به خرید مرغ از مرغداران کنند.

وی افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز بسیار خوبی در استان وجود دارد، با این وجود با موضوع ورود دام زنده از استان‌های هم‌جوار مواجه هستیم که افزایش قیمت گوشت قرمز را در استان به وجود می‌آورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: برای بهبود این مهم، با اولویت عشایر، مقرر شد تا از ظرفیت تولید دام توسط آنها در استان برای تأمین گوشت قرمز با قیمت نازل‌تر اقدام شود.

سلامتی ادامه داد: اقدامات لازم و مقتضی در خصوص خرید و تأمین میوه شب عید در استان سمنان با قیمت مطلوب و کیفیت مناسب در حال انجام است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول