اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لاسجرد؛ روستای بدون بیکار استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: لاسجرد به‌عنوان یکی از روستاهای بدون بیکار استان سمنان شناسایی شده است.

لاسجرد؛ روستای بدون بیکار استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، مهدی صمیمیان عصرامروز در نشست بررسی مشکلات اهالی روستای لاسجرد از توابع شهرستان سرخه در مسجد شهید بهشتی این روستا اظهار کرد: متوسط نرخ جمعیت روستایی شهرستان سرخه بیشتر از متوسط استانی است و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اقتصادی منطقه در روستاها وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان از محل ارزش‌افزوده به‌حساب دهیاری لاسجرد واریز شد و میزان درآمد این دهیاری در سال ۹۸ هم ۳۵۰ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت کاروانسرای لاسجرد برای توسعه روستای لاسجرد استفاده شود، افزود: املاک مازاد روستای لاسجرد بر اساس قانون به دهیاری واگذار شود تا با اجرای این طرح برای دهیاری درآمدزایی شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: برای اجرای طرح‌های اقتصادی روستای لاسجرد، اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان آمادگی دارد مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار دهیاری این روستا قرار دهد.

صمیمیان تصریح کرد: لاسجرد به‌عنوان یکی از روستاهای بدون بیکار استان سمنان شناسایی شده است که برای توسعه این بخش روزافزون تلاش خواهد شد.

مشارکت مردم مسیر توسعه را هموارتر می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این نشست با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: مسؤولان در هر جایگاهی که هستند باید به‌گونه‌ای برای مردم کار کنند که شرمنده خون شهدا نباشند.

فاطمه منصوری بیان کرد: همواره باید شهدا را در انجام وظایف خود به یاد داشته باشیم و باید با الگوبرداری از رشادت‌های شهدا، برای خدمت بی‌منت به آحاد جامعه در تلاش باشیم.

وی تصریح کرد: سلام استاندار سمنان را به مردم روستای لاسجرد تقدیم می‌کنم و بسیار مفتخرم که در جمع مردم خوب و مهمان‌نواز لاسجرد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان اضافه کرد: مردم لاسجرد مردمی مهمان‌نواز دارای فرهنگ غنی و سبقه تاریخی منحصربه‌فرد هستند و سالانه از میلیون‌ها زائر حرم رضوی (ع) پذیرایی می‌کند که این امر بسیار مبارک و قابل‌تقدیر است.

منصوری تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در اجرای طرح‌های اجتماعی و عمرانی در منطقه و تعدادی از روستاهای سرخه چشمگیر است و این امر مسیر توسعه استان را هموارتر می‌کند.

وی تأکید کرد: باید در مسیر رشد و بالندگی استان سمنان حرکت کنیم و دغدغه‌های مردم را با تلاش مستمر کاهش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: قبل از برگزاری این جلسه، مشکلات روستای لاسجرد شناسایی و با دعوت از مدیران کل اجرایی مربوطه برای تصمیم‌گیری و گره‌گشایی از دغدغه‌های مردم در چارچوب قانون و اختیار اقدام لازم انجام شد.

منصوری گفت: در حوزه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی مشکلات روستای لاسجرد بررسی شد که برای گره‌گشایی از مشکلات پیگیری‌های لازم انجام و موارد به حوزه مرتبط منعکس می‌شود.

سرکشی به مناطق محروم؛ دستاورد مهم انقلاب 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سرکشی به مناطق محروم و روستایی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رفع مشکلات مناطق روستایی یکی از راهبردهای اساسی برای نشر رفاه اجتماعی است.

حسن سعدالدین با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم همواره باید موردتوجه مسؤولان و مدیران باشد، گفت: مسؤولان ‌همواره باید نسبت به رفع مشکلات اهالی روستاها حساس باشند و گره‌گشایی از چالش زیرساختی در مناطق محروم و کمتر برخوردار جامعه همواره جزو اولویت‌های کاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور معاون استاندار سمنان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و ستادی استانداری سمنان در روستای لاسجرد و رسیدگی موردی به مشکلات این منطقه بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول