اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تست بالینی واکسن «کووپارس»در انتظار مجور سازمان غذا و دارو است

رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه تمام شرایط تولید واکسن کرونا در این موسسه رعایت شده است و طبق اصول دانشگاه علوم پزشکی پیش رفته ایم، گفت: در حال حاضر برای ورود به تست بالینی کرونا منتظر مجوز سازمان غذا و دارو هستیم.

تست بالینی واکسن «کووپارس»در انتظار مجور سازمان غذا و دارو است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اسحاقی، رئیس موسسه سرم سازی رازی، پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از واکسن «کووپارس» و نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایش این مجموعه برگزار شد، گفت: مطالعات پیش بالینی واکسن کرونا در موسسه رازی از اسفندماه سال 98 شروع شد که این مطالعات را در بخش اول با جوندگان شروع کردیم.

رئیس موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه گام بعدی تست واکسن بر روی 25 میمون سبز آفریقایی انجام شده است، تصریح کرد: تمامی نتایج مثبت بوده است و اطلاعات کافی جمع آوری و بررسی شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در تولیدواکسن فلج اطفال نیز از میمون سبز آفریقایی استفاده شده است، افزود: در اواخر تیرماه نتایج جمع آوری شد و به وزارت بهداشت ارسال کردیم که در نهایت این واکسن در 27 دی ماه مصوبه کمیته اخلاق را برای تولید ورود به آزمون بالینی را دریافت کرده است.

اسحاقی با بیان اینکه در این راستا پروتکل‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و اجرای آن در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: همه شرایط برای تست بالینی آماده است و منتظر مجوز سازمان غذا و دارو هستیم.

وی در رابطه با داوطلبن دریافت واکسن کرونا تولید موسسه رازی، گفت: سایت مربوطه طراحی شده است و داوطلبین می‌توانند ضمن تکمیل پرسشنامه ثبت نام کرده و با بررسی شرایط افراد را انتخاب خواهیم کرد.

تولید انبوه واکسن «کووپارس»

این مقام مسؤول در خصوص شرایط و زمان تولید انبوه این واکسن، یادآور شد: نمی‌خواهیم تصمیم عجولانه ای در این رابطه داشته باشیم و بعد از انجام فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کرونا تولید موسسه رازی اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه پیش از اعلام وزارت بهداشت ما اعلام نکردیم که واکسن تولید کرده ایم، ادامه داد: برای تولید واکسن نیاز به سیاسی کاری نداریم و روز تزریق هم خبرنگاری برای تصویر برداری و شو بازی کردن دعوت نخواهیم کرد!

رئیس موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه مسئله تزریق واکسن کاری علمی، پژوهشی و تخصصی است، یادآور شد: به ما تهمت زدند که واکسن ما انگلیسی است! همه دانش و علم تولید واکسن کووپارس برای خود موسسه رازی است و تمام فعالیت با تأیید و نظارت وزارت بهداشت انجام شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شبهات فضای مجازی جفا در حق ما و پژوهشگران است، بیان کرد: واکسن مسئله عادی نیست که هرکسی در مورد آن اظهار نظر کند.

اسحاق ضمن درخواست از خبرنگاران در خصوص اینکه اطلاعات درست تولید واکسن به اذهان عمومی برسد، گفت: ما منتی بر کسی نداریم برای تولید واکسن کرونا و طبق وظیفه خود عمل کرده ایم، برای دولت و ملت کار می‌کنیم و از ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات داخلی مردم استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های کافی برای تولید واکسن کووپارس را فراهم کرده ایم، افزود: امیدواریم بتوانیم این واکسن را به سرانجام برسانیم و نتیجه مثبت و درخوری دریافت کنیم.

نمی‌خواهم در مورد تأخیر در تست بالینی واکسن کووپارس صحبت کنم!

اسحاق با اشاره به اینکه از خرداد ماه طراحی انجام شده است، اظهار کرد: میشد کاری کرد که واکسن زودتر به مردم برسد و اگر حمایت میشد در اسفند تولید انبود و برنامه ریزی برای کل 80 میلیون نفر داشته است اما سرعتی که باید را نداریم دلایل متفاوت است وشاید پرداختن به آن خوشایند نیست

وی با اشاره به اینکه واکسن کووپارس پروتئین نو ترکیب است، ادامه داد دیسکاوری برای نخستین بار در کشور شروع شده است درست است انتظار داریم سرعت بیشتر باشد، اینکه چه بر ما گذشت را بازگو می‌کنیم؛ ظاهرا غذا دارو با نگاه عمیق تر به این مسئله نگاه کردند اما در مورد تناقض رفتار در خصوص دو اکسن ایرانی و به تست بالینی رسیدن مطلبی برای گفتن نداریم.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول