اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیر کل جنبش فلسطینی: اعتماد به جو بایدن، سراب است

دبیرکل یک جنبش فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال چند دستگی میان فلسطینیان است و هرگونه اعتمادی به دولت جو بایدن، اعتماد به سراب محسوب می‌شود.

دبیر کل جنبش فلسطینی: اعتماد به جو بایدن، سراب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش «المبادره الوطنیه الفلسطینیه» که برای حضور در نشست گروههای فلسطینی در قاهره به سر می‌برد، فضای حاکم بر این گفت‌و‌گوها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

البرغوثی به شبکه المیادین گفت که تا اینجای گفت‌و‌گوها، گروههای فلسطینی برای تشکیل دادگاه مخصوص انتخابات متشکل از قضات پاکدست و شناخته شده، توافق کرده‌اند.

۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس برای اولین بار از روز گذشته (دوشنبه) در قاهره جهت گفت‌و‌گو در خصوص انتخابات پارلمانی و ریاستی پیش رو جمع شده‌اند.

این شخصیت فلسطینی سپس گفت که جنبش فتح و حماس در مسائل مختلفی به توافق رسیده‌اند و دیگر گروههای فلسطینی نیز از این روند به گرمی استقبال می‌کنند و باید انتخابات پیش رو به چند دستگی‌ها پایان دهد، نه اینکه عامل آن باشد.

 «مصطفی البرغوثی» در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال چند دستگی و اختلاف میان گروههای فلسطینی است و از سوی دیگر همه باید بدانند که تکیه و اعتماد به دولت جدید آمریکا، اعتماد به سراب است.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی، سپتامبر گذشته، طی نشستی در استانبول ترکیه درباره برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند. در صورت برگزاری انتخابات سه‌گانه مذکور در موعد اعلام شده، این انتخابات برای اولین بار بعد از بیش از یک دهه برگزار خواهد شد.

آخرین بار که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول