اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

از امیدواری استانداری برای انتقال میادین دام به کشتارگاه، تا فرار فرماندار از پاسخ !

تخریب میادین دام موضوعی است که چندی پیش به صورت مطالعه و کارشناسی نشده توسط استاندار ایلام رقم خورد و عدم انتقال و نبود زیرساختها منجر شد تا این غرفه‌داران خودشان به فکر یک کشتارگاه تازه بیفتند !

از امیدواری استانداری برای انتقال میادین دام به کشتارگاه، تا فرار فرماندار از پاسخ !

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: در راستای طرح مبارزه با کشتار غیر مجاز و با هدف کشتار در کشتارگاه، چندی پیش میادین دام به دستور استاندار ایلام، تخریب شد. بعد از گذشته ماه‌ها نه تنها اهداف این طرح محقق نشده است، انتقال میادین دام به کشتارگاه‌ها نیز به دلایل مختلف صورت نگرفته و همچنان کشتار در کشتارگاه صورت نمی‌گیرد و غرفه‌داران برای گذران زندگی مجبور به احداث یک میدان دام جدید شدند!

این کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی که می‌تواند سبب مشکلات جبران ناپذیری شود، صدای برخی از مردم را درآورده است، مردم نگران از شرایط بهداشتی و ذبح اسلامی هستند، چرا که حلال شدن گوشت یکی از دلایلی است که در نگاه اول برای انجام ذبح اسلامی از سوی مسلمانان مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین بنابر مطالعات ذبح اسلامی علاوه بر اینکه سبب حلیت گوشت دام می‌شود به ماندگاری و افزایش کیفیت گوشت دام نیز کمک می‌کند.

میادین دام می‌توانستند با اندکی توجه و همت از طرف مسؤولین خیلی زودتر از اینها منتقل شود و غرفه داران میادین را از بلاتکلیفی درآورد و سبب آرامش خیال مردم شود.

ذبح دام در میادین مشکل شرعی ندارد

خبرنگاران فارس در جهت پیگیری مطالبات مردم تا کنون چندین در چند گزارش مطالبه مردم را به گوش مسوولین رسانده‌اند؛ در پیگیری‌های گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین بازیار مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دام‌پزشکی استان ایلام در خصوص ذبح اسلامی در میادین دام گفت "بر اساس بازدیدهای نامحسوسی که در این مناطق انجام شده با توجه به اینکه شرایط ذبح اسلامی را رعایت میکنند، بی‌شک ذبح دام در میادین مشکل شرعی ندارد."

از طرفی غرفه داران میادین دام بعد از تخریب میادین قبلی، یک میدان دام جدید احداث کرده‌‌اند که این میادین فاقد آب و برق است و هیچگونه زیر ساخت بهداشتی است! جمعی از این غرفه داران در گفتگو با خبرنگار فارس از بلاتکلیفی خود و شرایط نابسامان غرفه‌ها در میادین گله مند بودند و در حالی که برای گذران زندگی مجبور به ادامه کار خود در این شرایط نامطلوب هستند از مسوولین درخواست رسیدگی به این وضعیت را دارند.

بدون زیرساخت کجا برویم؟!

همچنین غرفه داران میادین در گلایه به کمبود امکانات کشتارگاه می‌گفتند "باتوجه به اینکه مسؤولین اصرار دارند غرفه داران میادین، کشتار خود را به کشتارگاه انتقال دهند اما امکانات و زیر ساخت‌ها را فراهم نمی‌کنند."

درخواستی برای رسیدگی به ما داده نشده است !

در گزارش‌های گذشته، خبرنگار فارس به منظور پیگیری حق انشعابات آب و برق این غرفه ها با مسؤولین مربوطه در اداره برق و شرکت آبفا به گفتگو پرداخت که آنهادر پاسخ به این سوال که چرا این غرفه‌های میادین مجهز به انشعابات آب و برق نیستند؟ گفتند که 

"درخواستی جهت انشعاب آب و برق داده نشده است و در صورت درخواست متولی به آن رسیدگی می‌شود !" این اظهارات در حالی است که مسوولین مربوطه طبیعتا از این شرایط آگاه هستند و به صورت طبیعی وظیفه آنها حکم می‌کند که مشکلات را برطرف کنند.

رفع مشکل، منوط به ثمر بخش بودن جلسات !

در این راستا خدیجه الوندی، بخشدار مرکزی شهرستان ایلام در این باره گفت: کشتارگاه نسبت به دامداران و افرادی که دام خود را برای ذبح به کشتارگاه می‌برند تعهداتی دارد و بایستی یکسری اقدامات و خدمات به بهره برداران ارائه شود؛ در گذشته افرادی که برای ذبح، دام خود را به کشتارگاه می‌بردند به کمبود امکانات اعتراض داشتند که برای رفع این مشکل‌ها جلساتی در فرمانداری و استانداری برگزار شد.

وی افزود: چنانچه مشکلات کشتارگاه برطرف شود، جلساتی تشویقی در جهت متقاعد کردن
دامداران، و غرفه داران میدان دام برای انتقال به کشتارگاه برگزار شود و پس از این اقدامات صورت گرفته با هماهنگی بیشتر بین تمامی ارگانهای ذی ‌ربط در یک اقدام قانونی و با ضمانت اجرایی قضایی انتقال صورت می‌گیرد.

استانداری: امیدواریم هرچه سریعتر میادین دام به کشتارگاه منتقل شوند(!)

جهانگیر رستم زاد سرپرست معاونت هماهنگی استاندار ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: استانداری برنامه دارد هرچه سریعتر میادین دام به کشتارگاه ایلام انتقال یابد و در حال حاضر تمامی کشتارها غیر مجاز است.

وی افزود: در پی برگزاری جلسه‌ای در یک ماه گذشته مقرر شد، بعد از رفع برخی نواقصات کشتارگاه ایلام، میادین به آنجا انتقال یابد؛ اکنون نواقصات برطرف شده که طی جلساتی در آینده امید داریم هرچه زودتر میادین دام به کشتارگاه انتقال یابند.

حالا با گذشت چندین ماه و پیگیری‌های مکرر این مطالبه مردمی از طرف خبرنگاران فارس، بعضی از مسؤولین از جمله فرماندار نه تنها گویا به این مسئله توجه نمی‌کنند، بلکه حتی حاضر به پاسخگویی هم نیستند !

انتهای پیام/ 970896

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول