اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

توضیحات مدیرعامل باغ کتاب درباره مزایده: «آشنا» شرایط لازم را نداشت

مدیرعامل باغ کتاب به حاشیه‌های ایجاد شده در مزایده باغ کتاب و نهایتاً برنده شدن شرکت «ماه پیشونی» پاسخ داد.

توضیحات مدیرعامل باغ کتاب درباره مزایده: «آشنا» شرایط لازم را نداشت

محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره حاشیه‌های ایجاد شده در مزایده باغ کتاب و نهایتاً برنده شدن شرکت «ماه پیشونی» اظهار داشت: ماجرا از این قرار بود که وقتی مزایده باغ کتاب را منتشر کردیم،‌ اعلام کردیم به شکل عمومی هرکسی می‌تواند شرکت کند، (یعنی اشخاص حقوقی و در واقع شخص نمی‌‌توانند شرکت کنند بلکه نشر و شرکت او می‌توانست شرکت کند)، شش پاکت دریافت شد، اما به جز شرکت ماه پیشونی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) کسی در مزایده شرکت نکرد.

وی گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) برای حضور نواقصی در شکل مدارک داشت، از سوی دیگر باید بیان کرد که در روز بازگشایی پاکت‌ها، کسی که پاکت مزایده را باز می‌کند «نماینده حراست شهرداری» است و کسی که مدارک را تطبیق می‌دهد «نماینده بازرسی» است، در روز بررسی واگذاری هم همین اتفاق افتاد، «حراست» پاکت را باز کرد، نماینده بازرسی موارد را قرائت کرد، اما در این مقطع مشخص شد اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) گردش حساب (مالی) ارائه نکرده است، اما به جهت شناخت اعلام شد چشم پوشی می‌کنیم، در مرحله بعد مشخص شد «آشنا» برنامه‌ای ارائه نکرده، باز هم اغماض شد، اما شرط مهم دیگر داشتن کتابفروشی دایر و فعالیت در این عرصه بود که «آشنا» کتابفروشی نداشت و تنها در نمایشگاه کتاب حضور داشته و کاغذ توزیع کرده بود.

به گفته مدیرعامل باغ کتاب، جالب اینکه مدیر کل سازمان فرهنگی هنری شهرداری به دلیل حساسیت موضوع در جلسه نهایی شرکت کرد، اما او هم بر این مهم تکیه کرد که کسی که در نمایشگاه حاضر بودهاین موضوع جزو کتابفروشی او محسوب نمی‌شود، ضمن اینکه از نماینده  اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) سوال شد نیرو برای اداره باغ کتاب دارید؟ که عنوان شد قصد داریم فراخوان منتشر کنیم.

جلالی افزود: ما تعداد زیادی کتابفروشی دایر در تهران داریم که مشغول فعالیت هستند و می‌توانند شرکت کنند، اگر قرار بود این تعداد جمع شوند و با عنوانی باسابقه حضور یابند مانعی نبود، نکته دوم اگر کتابفروشی شرکت می‌کند (اینکه اینجا چون فروشگاه تخصصی کودک و نوجوان است) باید بخش قابل قبولی از کتابفروشی‌اش کودک و نوجوان باشد، هم به لحاظ عرضه و وسعت کتابفروشی و هم به جهت داشتن نیرو برای راهنمایی مخاطب.

مدیر عامل باغ کتاب تصریح کرد: این موضوع از نماینده آشنا سؤال شد و او مکتوب پاسخ داد ما این شرایط را نداریم برای همین پاکت باز نشد، چون مزایده عمومی بود منعی برای حضور نداشتیم و همه شرایط بدین منوال اجرا می‌شد.

گفتنی است، چند روز پیش خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «بخش کودک مجموعه باغ کتاب به ماه پیشونی رسید/ پاکتی در مزایده باز نشد!» مواردی را بیان کرد که می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول