اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور استاندار هرمزگان/ تقویت اعتبارات زیرساختی کشاورزی

کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز به منظور بررسی ابعاد و مسائل پیرامون سفر به شرق هرمزگان با حضور استاندار این استان، جلسه ویژه‌ای تشکیل داد.

نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور استاندار هرمزگان/ تقویت اعتبارات زیرساختی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مصوبات و نتایج سفر به شرق هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاونان وزاری جهاد کشاورزی و نیرو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استانی تشکیل جلسه داد.

فریدون همتی با بیان اینکه در خصوص هر یک از مصوبات سفر اخیر کمیسیون کشاروزی به شرق استان تصمیمات خوبی گرفته شد، اظهار داشت: در خصوص رشد کشت گلخانه‌ای در شرق هرمزگان که از مناطق مستعد و از قطب های کشاورزی ایران محسوب می شود، مقرر شد با توجه به تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده احداث گلخانه در استان، اقدامات لازم از سوی بانک کشاورزی به منظور تخصیص اعتبارات در سال آینده صورت بگیرد.

 

وی افزود: همچنین با توجه به بازدید اخیر کمیسیون کشاورزی و مباحث مطرح شده در استانداری هرمزگان با حضور اعضای این کمیسیون، کمک به جهش تولید در بخش شیلات در سواحل استان در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و مقرر شد موانع سرمایه گذاری در این بخش برطرف شود که سال آینده رشد خوبی در حوزه پرورش آبزیان در منطقه داشته باشیم.

همتی افزود: عدم صدور مجوز صیادی و مشکل تأمین سوخت صیادان بومی نیز یکی از دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که این موضوع از طریق سازمان شیلات و شرکت پخش فرآورده های نفتی به زودی تعیین تکلیف می شود.

 

مقام عالی اجرایی استان بیان داشت: حمایت و تامین اعتبار زیرساختهای برق مزارع میگو، تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای یگان حفاظت از منابع آبزیان ، تأمین اعتبار برای احداث جاده بین مزارع کشاورزی و شیلاتی ، تامین اعتبار ساخت سه مرکز بازسازی ذخائر آبزیان و حمایت از طرح های پرورش ماهی در دریا به‌صورت یارانه تولید نیز از جمله درخواست های بخش شیلات استان در کمیسیون کشاورزی بود.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه در این نشست، هر یک از سازمان ها موظف به پیگیری مشکلات مربوط به حوزه خود شدند، گفت: رفع مشکل آب شرب و تأمین آب بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به منظور جبران خسارت بخش کشاروزی ناشی از سرمازدگی، و مشکلات مربوط به تعیین اراضی ملی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی، اضافه کرد: با نظر مساعد اعضای کمیسیون کشاورزی، طی سال آینده، ۱۰۰ میلیاردتومان اعتبارات آبخیزداری از محل اعتبارات ملی سازمان جنگلها و مراتع به هرمزگان اختصاص پیدا می کند.

همتی تصریح کرد: در این نشست موضوع تامین آب شرب شهرستان میناب از محل سد های استقلال و سرنی، تأمین سوخت چاه‌های کشاورزی در استان، رفع مشکل سوخت با کمک شرکت پخش فرآورده های نفتی و جهاد کشاورزی ، تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در شورای حفاظت منابع اب استان و شهرستان‌ها و تامین آب بخشی از شبکه میناب در برنامه بازسازی شبکه  مهار آب‌های سطحی در رودخانه های استان و از سد میناب و همچنین موضوع لایروبی رودخانه ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبات کمیسیون کشاورزی و رفع مشکلات مربوط به تعدیل چاه‌های هرمزگان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردمی، گفت: شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان‌ها متولی تعدیل پروانه‌ چاه‌های کشاورزی شدند.

وی اضافه کرد: درخواست های ارجاعی به کمیسیون ماده واحده و ماده ۳۴ اصلاحیه قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آب نیز مقرر شد بررسی و اقدامات قانونی لازم انجام شود.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه تمامی مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی به استان امروز در نشست کمیسیون کشاورزی در تهران مورد بازبینی مجدد قرار گرفت، عنوان کرد: نتایج و مصوبات این نشست  در خصوص هر یک از موضوعات مطرح شده در نشست امروز، به مراجع قانونی ارسال و مصوبات اجرایی آن در قالب قوانین و بخشنامه های اداری ابلاغ می شود.

 

همتی همچنین گفت: سال آینده از محل اعتبارات استانی و ردیف مکران در لایحه بودجه، کمک های اعتباری خاصی به منظور توسعه شرق هرمزگان تخصیص پیدا خواهد کرد.

بررسی مصوبات نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی در شرق هرمزگان

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز در این نشست با اشاره به مصوبات کمیسیون کشاورزی در خصوص رفع مشکلات مربوطه به تعدیل چاه‌های استان هرمزگان گفت:شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان‌ها متولی تعدیل پروانه‌ چاه‌ها شدند.

 

وی افزود: امروز در خصوص مواردی که در استانداری هرمزگان با حضور معاونان وزرا و مسئولان اجرایی جمع بندی شده بود، تصمیمات مقتضی گرفته شد. مسائل مربوط به حوزه کشاورزی، شیلات، منابع آب کشاورزی و شرب، منابع طبیعی، آبخیزداری،  آموزش عالی و همچنین مسائل مربوط به حوزه تسهیلات با حضور مدیر عامل بانک کشاورزی در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم منشا اثرات خوبی برای کشاورزان شرق هرمزگان تا پایان سال و سال آینده باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه منطقه شرق هرمزگان قطب کشاورزی است و درحوزه تولیدات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار  بوده و باید به رشد قابل قبولی دست پیدا کند، افزود: به دلیل ملاحظات منطقه‌ای تصمیم گرفتیم مسائل مربوط به جهش تولید شیلات را با جدیت بیشتری در کمیسیون کشاورزی پیگیری کنیم. بر همین اساس هم موضوع مذکور را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم موانع آن در سال ۱۴۰۰ برطرف شده و شاهد رشد مناسبی درحوزه شیلات و پرورش آبزیان باشیم.

نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور استاندار هرمزگان

وی به مصوبات نشت امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص مشکلات مربوط به مجوز صیادی اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل مربوطه به منابع آب و تعدیل پروانه‌ چاه‌ها به عنوان یکی از مطالبات مردم نیز تصمیم خوبی گرفته شد؛ در همین راستا شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان‌ها متولی تعدیل پروانه‌ چاه‌ها شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از استاندار هرمزگان درخواست داریم از محل منابع استانی و ردیف مکران به توسعه زیرساخت‌های شرق استان کمک کند؛ قطعاً با پیگیری‌های آقای حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان شاهد بهبود وضعیت کشاورزی استان خواهیم بود از طرفی ما  نیز در کمیسیون کشاورزی برای پیگیری مصوبات هر سال سفر نظارتی به این منطقه  خواهیم داشت.

به گزارش فارس، دو هفته پیش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با سفری 3 روزه به شرق استان هرمزگان با تقسیم شدن به 3 گروه مختلف از تمامی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌های سیریک، جاسک، بشاگرد، میناب و رودان دیدن کردند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول