اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

متوقف کردن جنگ یمن طرحی برای نجات آل سعود است

خطیب نماز جمعه شهرستان دماوند گفت: متوقف کردن جنگ یمن بستن پرونده جنایت و آدم کشی نیست، بلکه طرحی برای نجات عربستان و جلوگیری از اخراج آمریکا از غرب آسیا است.

متوقف کردن جنگ یمن طرحی برای نجات آل سعود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر دماوند در مصلای نماز جمعه دماوند با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) و آغاز ایام البیض اظهار کرد: امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان دماوند برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده‌اند بهتر است در هر یک از این سه روز نماز جعفر طیار را به جا آورند.

امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه و سیاست‌های آمریکایی بایدن در خصوص یمن عنوان کرد: ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان با عملیاتی به نام طوفان قاطعیت به یمن حمله کردند، قرار بود ظرف چند روز کار انصارالله تمام شود و یمن عملاً در سیطره آل سعود قرار گیرد.

حجت الاسلام دماوندی افزود: این روزها حدود ۶ سال از حمله عربستان به یمن گذشته اما سعودی‌ها به اهداف خود دست نیافتند، مردم یمن در محاصره کامل هستند و از حقوق اولیه خود محرومند، ثروت‌ترین کشور منطقه ما یعنی عربستان با پشتیبانی همه جانبه ارتجاع عربی و رژیم صهیونیستی همراه با آمریکا در مقابل مردم یمن به زانو درآمد.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار کشته و مجروح، از بین رفتن بیش از ۵۷۰ هزار واحد مسکونی، تخریب ۱۳۸۰ مسجد و ۳۹۰ بیمارستان حاصل جنایات عربستان در یمن است، یمن فقیرترین کشور عربی امروز کابوس ثروتمندترین کشور عربی شده و این ثمره مقاومت است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت، پیش از آنکه یمن و مردم مظلوم آن برای جو بایدن مهم و حیاتی باشند، آینده عربستان و آل سعود برای آن‌ها اهمیت دارد، جنگ یمن علاوه بر بجا گذاشتن میلیاردها دلار خسارت برای عربستان هیچ آورده‌ای را برای مثلث غربی عبری عربی نداشته و تداوم این جنگ نابودی سریع‌تر آل سعود را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام دماوندی تأکید کرد: متوقف کردن جنگ یمن بستن پرونده جنایت و آدم کشی نیست، بلکه طرحی برای نجات عربستان و جلوگیری از اخراج آمریکا از غرب آسیا است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: مردم زلزله‌زده سی‌سخت به کمک نیاز دارند، این وظیفه ما است و باید از طریق کمیته امداد و هلال احمر اقدام شود.

امام جمعه دماوند  یادآور شد: اکثر خسارات زلزله‌ها مربوط به بافت‌های قدیمی و فرسوده است، مسؤولان برای جلوگیری از خسارات احتمالی زلزله در دماوند سریعتر اقدام کنند، شهرستان دماوند زلزله‌های بزرگی را در طول تاریخ تجربه کرده، ساختمان‌های غیر مقاوم جان مردم را در این شهرستان تهدید می‌کند.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول