اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اردوهای مجازی راهیان نور چگونه شکل گرفت؟/ سفر مجازی 4.5 میلیون نفر در «شاد»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به تشریح چگونگی شکل‌گیری اردوهای مجازی راهیان نور دانش‌آموزی پرداخت و گفت: همه دانش‌آموزان و والدین آنها می‌توانند از راهیان نور مجازی استفاده کنند.

اردوهای مجازی راهیان نور چگونه شکل گرفت؟/ سفر مجازی 4.5 میلیون نفر در «شاد»

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره برگزاری اردوهای مجازی راهیان نور، اظهار کرد: معتقدیم بحث‌های پرورشی به موازات بحث‌های آموزشی باید در آموزش و پرورش پیش برود؛ البته وزارت آموزش و پرورش هم تلاش‌های بسیاری در این حوزه دارد. 

وی ادامه داد: با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه امام حسن عسگری(ع) تشکیل دادیم و دبیر این قرارگاه، سازمان بسیج دانش‌آموزی است که طرح اردوهای مجازی راهیان نور را در آن مطرح کردیم.

باستان با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است، گفت: در شرایط کرونا، اردوها تعطیل شدند و آموزش‌ها در منازل دنبال می‌شدند؛ در این شرایط احساس کردیم که برنامه‌های آموزشی فاخری را نیاز داریم تا برای دانش‌آموزان تعریف کنیم.

وی با اشاره به اهداف طرح اردوهای مجازی راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: این اهداف شامل «نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای کودک و نوجوان»، «معرفی الگوها و اسوه‌های ایثار و شهادت دانش‌آموزی است که ما 36 هزار شهید دانش‌آموز داریم»، «پرکردن سالم اوقات فراغت دانش‌آموزی در فضای زیست بوم جدید» و «درگیر کردن جریان فکری و فرهنگی کشور در ایام کرونا با موضوع راهیان نور به ویژه والدین دانش‌آموزان» است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه هدفگذاری اولیه برای 4 میلیون دانش‌آموز بود، گفت: همه دانش‌آموزان و والدین آنها می‌توانند از راهیان نور مجازی  استفاده کنند.

وی ادامه داد: در 12 استان که اردوهای راهیان نور مجازی برگزار شد، 4.5 میلیون نفر بازدید داشتند که نشان می‌دهد در صورت اجرای خوب طرح، بیش از 8 میلیون بازدید کننده از اردوهای راهیان نور داشته باشیم.

باستان درباره نحوه برگزاری اردوهای مجازی راهیان نور، اضافه کرد: در 7 استان که عملیات دفاع مقدس داشتند شامل آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر و هرمزگان، یادمان داریم و تعدادی از روایان دفاع مقدس که در حوزه کودک و نوجوان کار کردند، جریان شناسی دفاع مقدس، یادمان‌ها و معرفی الگوها را می‌شناسند، به کارگیری شدند.

وی افزود: چند نفر تیم پشتیبان به همراه راویانی که بیان کردم، به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌روند و به صورت زنده برای دانش‌آموزان برنامه اجرا می‌کنند و این برنامه متناسب با اهدافی که اعلام کردم و با شکل جذاب در بستر شبکه «شاد» برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه زمان این برنامه هم 45 دقیقه تا یک ساعت است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه تلاش کردیم تا اردوهای راهیان نور تعطیل نشود، گفت: مهم این بود که راهیان نور در دوره کرونا تعطیل نشود و ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس در بستر فضای مجازی منتشر شود و این مدل خوب و موفق برای عملیات فرهنگی انقلابی متناسب با ذائقه کودک و نوجوان است که می‌تواند با جنگ نرم دشمن مقابله کند؛ ضمن اینکه شهدا این مسیر را هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول