اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آمادگی۶۰ اکیپ راهداری گیلان در بحران احتمالی برف پیش رو

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان از آمادگی ۶۰ اکیپ راهداری استان در بحران برف پیش رو خبر داد و گفت: ۵۴۵ راهدار و ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات برای مدیریت بحران برف روزهای آینده در آماده‌باش کامل هستند.

آمادگی۶۰ اکیپ راهداری گیلان در بحران احتمالی برف پیش رو

فریبرز مرادی امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در رشت از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در بحران برف پیش رو خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف طی روزهای آینده، نشست هایی را به‌منظور حفظ و آمادگی تمامی امکانات و استعداد اداره کل راهداری جهت مدیریت بحران برف، برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به آماده‌باش اکیپ‌ها و راهداران گیلانی، افزود: ۵۴۵ راهدار گیلانی در قالب ۶۰ اکیپ هم‌اکنون در محورهای مواصلاتی و برف‌گیر استان در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ناوگان ماشین‌آلات راهداری نیز به جهت برف‌روبی محیا شده‌اند، گفت: ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به لحاظ فنی و عملیاتی محیای برف‌روبی در محورهای استان به‌ویژه در محورهای برف‌گیر غربی استان آماده‌اند.

مرادی با اشاره به میزان برف‌روبی‌های صورت گرفته توسط راهداران گیلان در برف اخیر، بیان کرد: سه هزار و ۹۱۵ کیلومتر از راه‌های استان معادل ۹ هزار و ۴۹۵ کیلومتر-باند از محورهای مواصلاتی استان توسط تیم‌های عملیاتی راهداری، برف‌روبی شده بود.

وی همچنین بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری در روزهای آینده با توجه به‌شدت بارش‌های پیش‌بینی‌شده تأکید کرد و گفت: در صورت اضطرار رانندگان می‌توانند پیش از اقدام به سفر با شماره‌گیری ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها باخبر شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید برف در ارتفاعات و کوهستان‌ها، بیان کرد: لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ، البسه گرم و همچنین جیره خشک از تأکیداتی است که رانندگان در حین سفر در محورها به‌ویژه در ارتفاعات باید موردتوجه قرار دهند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول