اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و بلاروس

دهمین نشست رؤسای کمیسیون دولتی ترکمنستان و بلاروس در زمینه همکاری‌های اقتصادی به صورت آنلاین برگزار شد.

توسعه همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و بلاروس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در دهمین نشست کمیسیون دولتی ترکمنستان و بلاروس زمینه‌های همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

ریاست هیئت شرکت کننده در این نشست از طرف ترکمنستان، «دوردی لیف» معاون رئیس کابینه وزیران و از طرف بلاروس «یوری نظراف» معاون نخست وزیر این کشور برعهده داشتند. همچنین  روسا و کارشناسان برجسته وزارتخانه‌ها و ادارات بخش اقتصادی و همچنین محافل تجاری دو کشور شرکت کردند.

اولویت‌های توسعه همکاری در زمینه حمل و نقل ، زیرساخت‌ها ، کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه را تعیین کردند.

در این دیدار ویدئویی تعدادی از موضوعات مورد علاقه هر دو کشور، به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تاکید شد که روابط سنتی و دوستانه بین دو کشور مبتنی بر پیوندهای برابری، احترام و حمایت متقابل است.

بنابراین طرفین به منظور تقویت روابط تجاری و مشارکت سودمند متقابل در بخش کشاورزی، مهندسی مکانیک، صنایع نساجی و سبک، صنعت ساخت و ساز ، حمل و نقل و ارتباطات ابراز علاقه کردند.

در این جلسه همچنین پیشنهادهایی در مورد تهیه کامیون و اتوبوس ، ماشین آلات کشاورزی ، تجهیزات آسانسور تولید شده در بلاروس به ترکمنستان ارائه شد و عملکرد مرکز خدمات تجهیزات بلاروسی در «عشق آباد» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین با اشاره به توسعه تدریجی همکاری در بخش‌های فرهنگی و بشردوستانه، اهمیت ویژه توسعه بیشتر همکاری‌ها را در زمینه آموزش، فرهنگ، مراقبت‌های بهداشتی، ورزشی و گردشگری متذکر شدند.

در پایان این نشست، طرفین پروتکل دهمین نشست روسای مشترک کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و بلاروس در زمینه همکاری اقتصادی را امضا کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول