اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

انجمن رسانه ای هالیوود 2 دهه حتی بدون یک سیاهپوست!

رئیس سابق گلدن گلوب اذعان کرد که «HFPA» (انجمن رسانه ای خارجی هالیوود) طی 2 دهه هیچ عضو سیاه پوست نداشته است.

انجمن رسانه ای هالیوود 2 دهه حتی بدون یک سیاهپوست!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، انجمن رسانه ای هالیوود یکشنبه خود را برای مراسم سالانه گلدن گلوب آماده می کند و باید به انتقادات ناشی از عدم پرورش یک نهاد عضویت فراگیر و متنوع پاسخ دهد. این انجمن در حال حاضر هیچ عضو روزنامه نگار سیاهپوست در ۸۷ عضو خود ندارد. در حقیقت، این سازمان حداقل از سال ۲۰۰۲ که رئیس سابق HFPA و رئیس هیئت مدیره «مهر تاتنا» به آن پیوست، عضو سیاه پوست نداشته است.

«مهر تاتنا» رئیس سابق گلدن گلوب اذعان کرد که «HFPA» (انجمن رسانه ای هالیوود) طی دو دهه هیچ عضو سیاه پوست نداشته است.

تاتنا در گفتگویی با ورایتی با روسای چهار ارگان بزرگ جایزه «اسکار»، «گلدن گلوب»، «SAG» و «بفتا» انتقادات را مطرح کرد. تاتنا می گوید: به عنوان یک فرد رنگین پوست، برای من مهم است. فقط تفاوت های ظریف وجود دارد، به عنوان یک سازمان مهاجران، که برای کشور ما می نویسند، جستجوی [روزنامه نگاران سیاه پوست بین المللی] آسان نبوده است، اما این به این معنی نیست که ما دست می کشیم. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد و بخشی از راه حل خواهیم بود. 

وقتی از وی در مورد آخرین عضو سیاهپوستِ HFPA(انجمن رسانه ای هالیوود)  سوال شد، او گفت به خاطر ندارم که یک عضو سیاه پوست هم بوده باشد: قبل از زمان من بود، اما من به خاطر نمی آورم که او اصالتا اهل کدام کشور بود. سخنگوی HFPA اظهار داشت که آخرین عضو سیاه پوست از بلیز بوده اما تاریخ عضویت را اعلام نکرده است.

سخنگوی HFPA با اشاره به اینکه همه روزنامه نگاران از هر قومیت و فرهنگی مستقر در کالیفرنیای جنوبی که برای رسانه های بین المللی می نویسند می توانند درخواست دهند و همچنین اشاره کرد که اعضای این گروه اکثراً زن هستند و ۳۵ درصد اعضای آن از کشورهای غیر اروپایی، مصر، شمال آفریقا، ژاپن، هند، بنگلادش، فیلیپین، برزیل، آرژانتین، مکزیک و شیلی تشکیل می شوند. این انجمن همچنین به دنبال تغییر قوانین خود به منظور افزایش تعداد متقاضیان است.

با این حال، معیارها و شرایط عضویت، شرایط عضویت متنوع نژادی را در آمریکا را دشوار می کند. در وب سایت «گلدن گلوب»، دستورالعمل های مربوط به برنامه های عضو جدید تا حدی به این قرار است: متقاضیان باید روزنامه نگاران مستقر در جنوب کالیفرنیا باشند که صنعت سرگرمی را برای یک نشریه معتبر خارجی پوشش می دهند و باید توسط دو عضو فعلی HFPA حمایت مالی شوند. متقاضیان باید ۲۴ نمونه اثر از 3 سال گذشته کاری خود را ارسال کنند. آنها همچنین باید طی دو سال گذشته در فهرست روزنامه نگاران MPAA(Motion Picture Association of America) ذکر شده باشند.

برای یک روزنامه نگار خارجی مستقر در لس آنجلس، ایجاد روابط با این گروه کوچک، که عمدتاً برای مردم ناشناخته است، به دلیل سیاست های سختگیرانه و انحصاری عضویت، دشوار است. 

بعد از ظهر جمعه، سازمان فعال «Time’s Up» عکسی را با هشتگ «#TimesUpGlobes» توییت کرد. مجری «استرلینگ کی براون» همچنین عکس «Time's Up» را منتشر کرد و گفت: برای هر نهادی که قرار است در یک رویداد جایزه هالیوودی مشارکت کند، چنین فقدانی برای نماینده خبرنگاران سیاه پوست نشان دهنده سطح بی مسئولیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

این در حالی است که در سال های اخیر ، HFPA ادعا می کند که هیچ متقاضی سیاه پوستی نداشته است. در ماه می ۲۰۱۳، روزنامه «The Wrap» گزارش داد که «سامانتا اوفول پرینس»، روزنامه نگار سیاهپوست با تجربه در لس آنجلس که برای مطبوعات عمدتاً آفریقایی، حوزه کارائیب و سیاهان انگلیس می نویسد عضویتش در این انجمن پذیرفته نشد. 

در آن زمان، سخنگوی HFPA اظهار داشت: هرگونه ادعا در مورد این انجمن و ادعای هرگونه مسئله نژادی، خشم آور است.

روز پنجشنبه، HFPA بیانیه ای منتشر کرد و نوشت: ما کاملاً متعهد هستیم که عضویت در انجمن ما از هر نژاد و قومیتی در جهان که عاشق فیلم، تلویزیون و هنرمندانی هستند که آنها را الهام بخش و آموزش می دهند، بازتاب دهند. ما می فهمیم که با کمبود اعضای سیاه پوست و همچنین اعضایی از سایر قومیت ها و نژادها مواجه هستیم و بلافاصله برای اجرای برنامه عملیاتی برای دستیابی به این اهداف در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد.

«علی سر»، رئیس فعلی  HFPA (انجمن روزنامه نگاران خارجی هالیوود) هنوز در این خصوص جوابیه ای صادر نکرده است.

مراسم رسمی جوایز «گلدن گلوب» روز یکشنبه، ۲۸ فوریه، ساعت ۸:۰۰ شب به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول