اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شمارش معکوس برای صفر کردن پرونده‌های مسن در محاکم گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اسفند آخرین مهلت محاکم گلستان برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن است .

شمارش معکوس برای صفر کردن پرونده‌های مسن در محاکم گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان در جلسه ویدئو کنفرانسی با قضات رامیان و خان ببین اظهار کرد: در پرونده‌های مسنی هم که امکان صدور رای آن تا پایان اسفند نباشد، قضات مکلف هستند علت را مکتوب اعلام کنند.

وی نسبت به افزایش ارجاع پرونده از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف تاکید و تصریح کرد: از افزایش ورودی پرونده در شعب صلحی استقبال می‌کنیم و آمارها نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از پرونده‌های ارسالی به این شعب با سازش و آشتی طرفین ختم به خیر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: دادسراها و محاکم  پرونده‌های تهدید و توهین  را ثبت نکنند و به شورای حل اختلاف ارجاع کنند.

هاشمیان بر اهمیت نظارت بر زیرمجموعه هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر رئیس دادگستری و دادستان باید قضات هم بر کارکنان دفاتر نظارت کنند.

* اسپانلو: ورودی پرونده دادسرای رامیان 11 درصد کاهش یافت

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری نیز در این جلسه با اشاره به این که  بیشترین آرای نقض شده در محاکم تجدیدنظر استان مربوط به قرارهای صادر شده در محاکم بدوی است از قضات خواست؛ در نشست‌های قضایی، برای رسیدن به رویه واحد در صدور قرارها بحث و تبادل نظر کنند.

محمو اسپانلو افزود: خوشبختانه با تلاش کارکنان قضایی و اداری ورودی پرونده دادسرای شهرستان رامیان 11 درصد از مدت مشابه پارسال کاهش یافت و مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب اجرای احکام هم 62 روز کمتر شده است.

ممنوعیت ارجاع پرونده به کارشناسانی که در مهلت تعیین شده اعلام نظر نمی‌کنند، کاهش هزینه، استفاده بیشتر از پست قضایی برای مراسلات درون استانی از جمله موارد طرح شده از سوی معاونان دادگستری استان در جلسه امروز بود.

جلسه آسیب شناسی عملکرد و برنامه‌های حوزه قضایی رامیان و خان ببین در ادامه سلسله جلسه‌های بررسی حوزه‌های قضایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول