اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

3 پروژه آبخیزداری آزادشهر با بیش از 50 میلیارد ریال بهره‌برداری شد/ رسیدگی به 4 تخلف در حوزه معادن گلستان

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر گفت: سه پروژه مهم آبخیزداری شامل سازه‌های سنگ و ملات، سازه دو منظوره با اعتبار 51 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان به بهره‌برداری رسید.

3 پروژه آبخیزداری آزادشهر با بیش از 50 میلیارد ریال بهره‌برداری شد/ رسیدگی به 4 تخلف در حوزه معادن گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر، جلال عجم ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی بوده که با تغییر اقلیم و کاهش آبهای زیرزمینی این کار با حساسیت بیشتری باید دنبال شود.

وی با اشاره به اراضی ملی شهرستان تصریح کرد: 54 هزار هکتار از اراضی شهرستان جنگلی و 42 هزار هکتار مرتعی بوده که بدون همیاری و مشارکت مردم حفاظت از اراضی ملی به تنهایی  امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر از فعالیت هشت معدن ذغال سنگ در شهرستان خبر داد و گفت: این معادن در حوزه استحفاظی ما فعالیت داشته و در زمینه‌هایی مانند تامین برق، جاده دسترسی و یا ایجاد تونل درخواست‌هایی از این اداره دارند.

وی ادامه داد: امسال چهار فقره تخلف معادن مبنی بر مازاد مجوز صادره به اراضی ملی گزارش شده و طی تحقیقات انجام شده پرونده تخلفات تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده که در حال رسیدگی است.

عجم درباره آتش سوزی‌های صورت گرفته در شهرستان گفت: با اقدامات پیشگیرانه و آموزش و ترویج قبل از حریق‌های سهوی و در آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی خوشبختانه امسال شاهد 30 درصد کاهش  تعداد موارد آتش‌سوزی در شهرستان بودیم.

وی بیان کرد: با استفاده از دو دستگاه پیشرو اطفاء حریق و تراکتور اطفاء حریق توانستیم از پیشروی هرگونه آتش‌سوزی اولیه جلوگیری کرده و با زدن 120 کیلومتر آتش بر در مرز اراضی کشاورزی ،جنگلی و مرتعی سبب جلوگیری از آتش سوزی شدیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر افزود: امسال 35 مورد آتش سوزی گزارش شده که از این تعداد 6 مورد در فصل پاییز و مابقی در فصل برداشت محصولات کشاورزی بوده و در این آتش سوزیها  3.5 هکتار از اراضی منابع ملی شهرستان دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه 15 فقره پرونده تصرف عدوانی به میزان 209 هکتار در شهرستان تشکیل شده  بیان کرد: همچنین 115 هزار متر مربع از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شده و به طبیعت بازگشته و دو مورد دامداری که با تجاوز به اراضی ملی احداث شده بود به مساحت دو هزارو 865 متر مربع با حضور نماینده دادستان قلع و قمع شد.

عجم در خصوص قاچاق چوب جنگلی گفت: امسال 21 فقره کشفیات چوب به میزان 16 تن  گزارش شده که ضمن توقیف خودرو حامل چوب، محموله قاچاق  به نفع دولت به مزایده گذاشته شده است.

وی تامین نیاز سلولزی کارخانجات را یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و خاطر نشان کرد: در راستای این سیاست و ایجاد زراعت چوب نهال مورد نیاز آن برای 30 هکتار از اراضی تامین شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر ابراز کرد: امسال 60 هزار اصله نهال درختان  از گونه‌های جنگلی مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی بین مردم توزیع و غرس خواهد شد.

بعد از نشست خبری با حضور فرماندار و رئیس بنیاد شهید و رئیس منابع طبیعی شهرستان و حضور دو خانواده شهدا به صورت نمادین، اصحاب رسانه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان روستاهای کوهمیان و فاضل آباد در مسیر این روستا نهال غرس کردند.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول