اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله علوی گرگانی: قطع درخت یک تهدید جدی برای کشور است

یکی از مراجع تقلید جهان شیعه با تاکید بر اینکه جنگل‌ها باید از آفت‌های انسانی و غیرانسانی حفظ شود، گفت: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

آیت‌الله علوی گرگانی: قطع درخت یک تهدید جدی برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی چهارشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، حفظ منابع طبیعی را یکی از مسائل مهم دینی دانست و اظهار کرد: منابع طبیعی و درخت موجب آبرومندی یک کشور است اما زمانی در ایران خسارت زیادی به جنگل‌ها‌ وارد شد و تذکرات بسیاری به افراد دادیم اما به این تذکرات بی‌توجهی کردند و سوءاستفاده‌های شخصی را انجام دادند تا در نهایت ضرر بزرگی به کشور وارد شد.

وی اضافه کرد: اکنون آن جریان متوقف شده است اما همچنان در گوشه و کنار کشور برخی به دنبال قطع درختان هستند که این موضوع می‌تواند تهدید جدی برای کشور محسوب شود.

مرجع تقلید جهان شیعه خاطرنشان کرد: همانطور که دیگران درخت کاشتند و ما استفاده کردیم ما نیز باید به غرس درخت بپردازیم تا برای آیندگان بماند.

وی با بیان اینکه اگر از درختان مراقبت می‌شد، امروزه جنگل‌های بسیاری در کشور داشتیم، عنوان کرد: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

این استاد سطوح عالی حوزه ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه جنگل گفت: باید از جنگل‌ها در مقابل آفت‌های انسانی و غیر انسانی حراست کنیم.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم غرس نهال توسط آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی انجام شد.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول