اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

وکلای مرکز وکلا ۵ برابر وکلای کانون وکالت رایگان انجام می‌دهند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: کانون وکلا حدود ۵۰ هزار و مرکز حدود ۳۰ هزار وکیل دارد، طبق آمار خدمات معاضدتی ما ۳ برابر خدمات معاضدتی کانون وکلا است، یعنی یک وکیل ما ۵ برابر یک وکیل کانون وکلا خدمات معاضدتی ارائه می‌دهد.

وکلای مرکز وکلا ۵ برابر وکلای کانون وکالت رایگان انجام می‌دهند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: همکاران ما در مراکز مشاوره حضوری در سراسر کشور به حدود ۲ میلیون نفر خدمات مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری ارائه داده‌اند.

وی افزود: در ۵ استان دفتر پاسخگویی مشاوره تلفنی داریم اما از سراسر کشور مردم می‌توانند با سامانه ۱۲۹ تماس بگیرند.

بهادری جهرمی بیان کرد: از شهریور تا پایان برج ۱۰ بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۹ داشتیم که افراد از این طریق مشاوره حقوقی گرفته‌اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: ما سقفی برای ارائه خدمات معاضدتی نداریم، یک وکیل در استان کرمان به تنهایی ۴۰۰ پرونده وکالت معاضدتی داشتیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۷۰ هزار پرونده معاضدتی در سراسر کشور داشتیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد چگونه می‌توانند از وکیل معاضدتی بهره مند شوند، گفت: اول خود مقام قضائی است که می‌توانند فرد را معرفی کند و دوم دفاتر ما در مراکز قضائی است، همچنین خیریه معتبر یا کمیته امداد یا بهزیستی هم می‌توانند افراد را معرفی کنند.

وی گفت: پرونده در حوزه کودکان و نوجوانان نداریم که پرونده‌ای به دادگاه برود و یک وکیل کنار آن کودک یا نوجوان نبوده باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: کانون وکلا حدود ۵۰ هزار و مرکز حدود ۳۰ هزار وکیل دارد، طبق آمار خدمات معاضدتی ما ۳ برابر خدمات معاضدتی کانون وکلا است، یعنی یک وکیل ما ۵ برابر یک وکیل کانون وکلا خدمات معاضدتی ارائه می‌دهد.

بهادری جهرمی گفت: امسال حدود ۸۵ هزار شرکت کننده در آزمون وکالت مرکز وکلا شرکت کردند که حدود ۷ هزار نفر از این تعداد به مرحله دوم رفتند، مصاحبه‌ها قرار بود در بازه ۲۰ بهمن تا ۲۰ اردیبهشت انجام می‌شود که به دلیل شرایط کرونا از ۲۰ بهمن شروع نشده و از حدود دو هفته دیگر مصاحبه‌ها شروع می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افراد در مرحله دوم به دلیل ایرادات روانشناسی رد می‌شوند، برخی دیگر از افراد به دلیل اینکه ما شک می‌کنیم شاید در مرحله تست زنی تقلب کرده باشند یا اصلاً تست زن‌های خوبی هستند و علم کافی را ندارند رد می‌شوند برای همین است که می‌گوئیم آزمون یک مرحله‌ای (آزمون تستی) ناعادلانه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم در خرداد ماه بتوانیم نتایج نهایی آزمون‌ها را اعلام کنیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای مشاور خانواده شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲ هزار نفر به مرحله دوم رفته‌اند. در نهایت حدود ۱۶ هزار نفر داوطلب برای آزمون‌های کانون داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ان شاء الله در تابستان سال آینده هم آزمون وکالت و هم آزمون کارشناسی برگزار خواهد شد مگر کرونا مانع آن شود؛ هنوز تصمیم قطعی برای مشاوران خانواده گرفته نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول